شناسهٔ خبر: 25485 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«20:30» تذکر گرفت

در پی شکایت نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی درخصوص پخش خبر نزاع دسته‌جمعی در بیمارستانی در شهر اردبیل در بخش خبری 20:30 ، شورای نظارت به سازمان صدا و سیما تذکر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ شورای نظارت بر صداوسیمما پس از بررسی شکایت نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی درخصوص پخش خبر یک نزاع دسته جمعی در بخش خبری 20:30 در روزهای 26 و27 آبان ماه نسبت به پخش اینگونه اخبار از رسانه ملی تذکر داد.

درپایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برخی از نکات مورد نظر شورای نظات در این تذکر به شرح ذیل اعلام شده است:

 

1. این اقدام بخش خبری 20:30 ، زمینه ساز شکل گیری یک بحران امنیتی و اجتماعی در استان اردبیل شده است.

 

2. این اقدام رسانه ملی اعتراض نمایندگان استان اردبیل را در پی داشته و خواستار پاسخگویی رسانه ملی نسبت به پخش این گزارش شده‌اند.

 

3. پوشش خبری گسترده این رخداد از سوی شبکه ملی و استانی می تواند باعث شود شبکه‌هایی چون بی بی سی و سایر شبکه های ماهواره ای خط رسانه‌ای ناامنی و نبود امنیت اجتماعی شهروندان که از موضوع اسید پاشی به صورت پررنگ شروع شده ادامه دهند.

 

4. حتما توجه شود پوشش این رخداد از استان اردبیل به افکار عمومی داخل و خارج از کشور تصویر و چهره‌ای خشن از مردم متدین ترین استان کشور یعنی اردبیل ارائه داده است.

 

5. رسانه ملی باید توجه داشته باشد که مشابه چنین نزاعی در شهرهای مختلف کشور صورت می پذیرد اما به هیچ وجه ضرورتی برای پخش آن در شبکه ملی وجود ندارد.

 

6. رسانه ملی حتما توجه داشته باشد که پخش چنین گزارش هایی می تواند هویت های اصیل و بومی کشور را دچار آسیب و خدشه کند.

 

در پایان اشاره می‌شود که پخش چنین گزارش‌هایی نه تنها از بعد خبری و رویدادی، قابل بررسی و تأمل است چه بسا چنین تصاویری به ترویج خشونت در جامعه و ایجاد نا امنی روانی و اجتماعی و آسیب به یک هویت بومی و یا قومی شود.

نظر شما