شناسهٔ خبر: 25503 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست زنان ترک از پوران درخشنده: «هیس..» را در مالاتیا بساز

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مالاتیا» به نمایش درآمد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده و با حضور این فیلمساز ایرانی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در سه سانس مختلف در روزهای اول، سوم و پنجم آذرماه جاری در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مالاتیا» در شهر مالاتیا در کشور ترکیه به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران حاضر در این جشنواره و همچنین زنان خانه‌ دار شهر مالاتیا قرار گرفت.

پس از نمایش فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، جلسه پرسش و پاسخ این فیلم با حضور کارگردان آن در سالن‌های نمایش دهنده فیلم از جمله سالن شماره 2 پارک آوشار مالاتیا و سالن شماره 2 یشیل سینمای شهر مالاتیا برگزار ‌شد و این فیلمساز سرشناس ایرانی به سؤالات تماشاگران حاضر در جشنواره پاسخ داد.

تعدادی از تماشاگران ترکیه‌ای بعد از دیدن این فیلم از پوران درخشنده درخواست کردند که فیلمی با چنین موضوعاتی را در شهر مالاتیای ترکیه بسازد که در واقع دغدغه آنان نیز هست؛ تا فرزندانشان با دیدن آن، با این مسائل آشنا شده و از موارد این چنینی در امان باشند.

تعدادی دیگر از حاضران در سالن نمایش فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» نیز، معتقد بودند که این فیلم به خوبی به موضوعاتی حساس و مهمی درباره کودکان و نوجوانان پرداخته و کارگردان آن، در این زمینه وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است.

جشنواره فیلم «مالاتیا» با ریاست افتخاری سلیمان کامچی فرماندار شهر مالاتیا و با حضور بیش از 100 فیلم بلند سینمایی، کوتاه داستانی، مستند و تجربی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی، جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها، برگزاری کارگاههای آموزشی هنر سینما، نمایشگاه عکاسی، نشست‌های تخصصی در مورد سینما، بزرگداشت سینماگران ترک نجیب ساریچی و اُنال کوپل در روزهای 30 آبان ماه تا 6 آذرماه جاری در شهر تاریخی و فرهنگی مالاتیا برگزار شد.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در فورم بین‌المللی سینمای نوین در شهر کلکته در كشور هندوستان به نمایش درآمد. این رویداد هنری که هر ساله همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته برگزار می‌شود؛ امسال نگاه ویژه‌ای به طیف‌های مختلف از تولیدات سینمای ایران داشت.

نظر شما