شناسهٔ خبر: 25519 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحصیل روشندلان در دانشگاه پیام نور تسهیل شد

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و انجمن نابینایان ایران امضا شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر سرمدی قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور در جلسه امضای تفاهم نامه گفت: بسیاری از افراد و به ویژه برخی دانشجویان کم بینا و نابینا در رویارویی با مسائل زندگی متفاوت با بقیه از حیث توانایی ها و مهارت های لازم و اساسی هستند و این مسئله آنها را در مقابله با مشکلات زندگی آسیب پذیر نموده است.

وی با عنوان اینکه انعقاد این تفاهم نامه باب همکاری ارزشمند و مطلوبی را بین دانشگاه پیام نور و انجمن نابینایان ایران باز خواهد کرد، اظهار داشت: از آنجا که برخی افراد نابینا تحت تاثیر نگرش منفی به نابینایی، مستعد ابتلا به افسردگی و سایر مشکلات عاطفی می شوند، به کارگیری و استفاده از تکنولوژی های نوین برای گروه های آموزشی ویژه ضرورت دارد .

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: همانطور که در دنیا برای روشندلان علاوه بر مسائل اجرایی و خدماتی، زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی بسیاری فراهم شده در مفاد این تفاهم نامه نیز سعی بر این بوده که تمامی موارد مورد نیاز مطرح شود و اجرای این تفاهم نامه اقدام ارزشمندی در راستای تعالی بخشی به استعدادهای روشندلان عزیز خواهد بود.

دکتر سرمدی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور این ظرفیت را دارد که در عرصه آموزش برای روشندلان نقش آفرین باشد گفت: این دانشگاه تنها دانشگاه در کشور است که برخلاف شیوه سنتی، در شیوه آموزشی خود دارای انعطاف است و می تواند محتواهای آموزشی را برحسب نیاز روشندلان اصلاح کرده و تغییر دهد.

وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور می تواند به سمتی حرکت کند که محتواهای صوتی مورد نیاز روشندلان را متناسب با نیازهای آنها و برای رشته هایی خاص تعریف کند، اظهار داشت: قطعا با این رویکرد امکان تحصیل برای روشندلان تسهیل خواهد شد.

دکتر سرمدی «آموزش ضبط صحیح جزوات و کتب به دانشجویان نابینا»، «تهیه مواد آموزشی و کمک آموزشی مخصوص نابینایان» ،« برگزاری کلاس های آموزش کامپیوتر به نابینایان از سطح مقدماتی تا پیشرفته»،« بارگذاری منابع صوتی» و «تهیه آرشیو جامع از کتب صوتی که تاکنون تولید شده است» را از جمله مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

علی اکبر جمالی مدیر عامل انجمن نابینایان ایران نیز در جلسه امضای تفاهم نامه اظهار داشت: جای تحقیق و پژوهش برای افراد نابینا در حوزه های مختلف علمی، اجتماعی، اشتغال، مهارت های روزانه و رشته های تحصیلی بسیار زیاد است و امید است این همکاری منجر به آغاز حرکت های علمی پژوهشی با معیار عملی باشد

نظر شما