شناسهٔ خبر: 25559 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سینماگران با وزیر بهداشت درد و دل کردند

جلسه هم انديشي منتخبين جامعه هنري و ورزشي کشور صبح ديروز دوشنبه با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، معاونان اين وزارتخانه، مديران و روساي انجمن هاي علمي و سازمان هاي مردم نهاد مربوط به سرطان و چهره هاي منتخب جامعه هنري و ورزشي کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم ؛ در اين نشست که با حضور داريوش ارجمند، رضا کيانيان، داريوش فرهنگ، ايرج راد، عادل فردوسي پور، مرضيه برومند، رويا تيموريان، مسعود رايگان، احسان حدادي، حميد قدکچيان و بهرام عزيزي و همچنين والدين مرحوم مرتضي پاشايي، پرويز مظلومي برادر مرحوم غلامحسين مظلومي، آتيلا حجازي فرزند مرحوم ناصر حجازي، همسر مرحوم معدني که عزيزانشان را به دليل بيماري سرطان از دست داده اند، برگزار شد، هر يک از هنرمندان و ورزشکاران کشور به بيان نقطه نظرات خود در خصوص پيشگيري از بيماري سرطان پرداختند.
داريوش ارجمند در اين نشست يکي از مهم ترين دلايل ابتلا به بيماري سرطان را گسترش کميت گرايي در جامعه عنوان کرد و گفت: براي ايجاد کيفيت گرايي بايد ريشه اي به موضوع پرداخته شود و تعليمات کودکان از آموزش و پرورش شروع شود و جامعه را به سمتي برد که از هر نظر سرآمد باشد.همچنين عادل فردوسي پور تهيه کننده و مجري برنامه نود شبکه سه سيما اعلام کرد: براي کاهش بيماري ها و کاهش مصرف سيگار و قليان در جامعه هر کاري که از دستمان برآيد انجام مي دهيم و خوشحال خواهيم بود که در آموزش و ارتقاء بهداشت جامعه نقشي داشته باشيم. وي بر تشکيل سازمان هاي مردم نهاد در پيشگيري از سرطان تاکيد کرد و گفت: همگي بايد دست به دست هم دهيم تا ميزان بالاي بروز سرطان در کشور را کاهش دهيم.
رضا کيانيان نيز در اين نشست تشکيل يک کميته اجرايي را براي فرهنگسازي و پيشگيري از سرطان پيشنهاد داد. وي با تاکيد بر اين که موضوع کنترل و پيشگيري از سرطان فقط به عهده وزارت بهداشت نيست، تصريح کرد: تمام وزارتخانه ها و دستگاه هاي مرتبط در پيشگيري از بيماري سرطان سهيم و مسئول هستند.
همچنين احسان حدادي قهرمان المپيک پرتاب ديسک کشور نقش سازمان هاي مردم نهاد و نيز کمک مالي براي درمان بيماران مبتلا به سرطان را مهم عنوان کرد و گفت: کمک هاي مردمي براي تاسيس بيمارستان هاي مربوط به سرطان مهم است چرا که بسياري از بيماران مبتلا به سرطان از نظر مالي توان پرداخت هزينه هاي درماني اين بيماري را ندارند.
رويا تيموريان نيز در اين نشست اظهار داشت: پيوستگي و هماهنگي بين وزارتخانه ها، نهادها و همکاري هاي دولت با ورزشکاران و هنرمندان مي تواند جلوي بسياري از مسائل از جمله بيماري ها را بگيرد. وي بر ضرورت آگاه سازي مردم از بيماري هاي غيرواگير که بر اثر عوامل محيطي ايجاد مي شود، تاکيد کرد.
مسعود رايگان همسر رويا تيموريان نيز در اين نشست نقش آموزش و فرهنگسازي را در ارتقاء سلامت جامعه موثر عنوان کرد و گفت: نهادينه شدن بستن کمربند ايمني نمونه شاخص و موفقي از فرهنگسازي در سلامت است. همچنين داريوش فرهنگ در اين نشست گفت: حرکت وزير بهداشت در حوزه سلامت، نتايج مثبت و ملموسي را در رفع مشکلات بهداشتي و درماني مردم داشته است. وي گفت: دولت و بيمه ها بايد از نظر هزينه هاي درماني خانواده هاي بيماران سرطاني را حمايت کند. داريوش فرهنگ همچنين تشکيل کميته اجرايي براي پيشگيري از سرطان را مهم عنوان کرد.
بنابراين گزارش، مرضيه برومند در اين نشست صميمانه از وزير بهداشت خواست مشخصاً وظايف و کمک هايي که جامعه هنري کشور مي توانند در پيشگيري از سرطان داشته باشند، اعلام نمايند.
همچنين ايرج راد ضمن دعوت از وزير بهداشت براي حضور در خانه تئاتر گفت: همه در برابر بيماري سرطان مسئول هستند و بهتر است نشستي با حضور مسئولان تمام دستگاه ها و سازمان هاي دولتي ذيربط در خصوص سرطان تشکيل شود.

نظر شما