شناسهٔ خبر: 25577 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گودریدز ده کتاب برتر سال 2014 را انتخاب کرد

سايت گودريدرز كه مكاني براي اظهار نظر كتابخوانان است، بهترين كتاب‌هاي سال 2014 را به انتخاب مخاطبانش معرفي كرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ در حالي كه منتقدان کتاب از گوشه و كنار در حال معرفي بهترین کتاب‌های سال 2014 هستند، خوانندگان نيز این کار را انجام داده‌اند.

امسال هم وبسایت گودریدز، که کتاب‌خوانان را به کتاب‌هایی که دوستشان دارند معرفی می‌کند، از کاربرانش درخواست کرده تا به کتاب‌هایی که از نظرشان براي خواندن غیرقابل مقاومت بودند رای دهند.

بخش‌های مختلف انتخاب‌های گودریدز از دسته‌بندی‌های معمولی از جمله داستانی، غیرداستانی، تاریخی – تا دسته‌بندی‌های خاص‌تر مانند بهترین نویسنده نوقلم گودریدز تفاوت داشتند. در مجموع 20 بخش مختلف وجود دارند و بعد از جمع‌آوری بیش از 3 میلیون رای، نتایج جوایز انتخابی گودریدز 2014 مشخص شدند.

در بخش داستانی بهترین کتاب به انتخاب کاربران گودریدز به «خط خانگی» رینبو روول رسید. این رمان داستان یک نویسنده تلویزیونی را دنبال می‌کند که ازدواجش در حال فروریختن است و راهی برای صحبت کردن با شوهرش در گذشته پیدا می‌کند و این شانس را پیدا می‌کند تا قبل از اینکه مشکلات شروع شوند به ازدواجش دوباره فکر کند. روول پیش از این نیز توجه کاربران گودریدز را به خود جلب کرده بود – رمان «النور و پارک» او در سال 2013 به عنوان بهترین کتاب بزرگسالان جوان شده بود.

در بخش غیرداستانی هم «معکوس تنهایی» نوشته مارینا کیگان توسط کاربران گودریدز به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شد، افتخاری که بعد از مرگ او به دست آمد. کیگان سال 2012 و پنج روز بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ییل و با پيشنهاد یک شغل در نیویورکر، در یک حادثه رانندگی جان خود را از دست داد. او تنها 22 سال داشت. منتقدان درباره استعداد سرشار موجود در مجموعه مقاله‌های او بسیار صحبت کردند.

1. «خط خانگی» نوشته رینبو روول
کاربران گودریدز این کتاب را از نویسنده داستان‌هایی مانند «دختر طرفدار» و «النور و پارک» به عنوان بهترین کتاب داستانی سال انتخاب کردند.

2. «معکوس تنهایی» نوشته مارینا کیگان
 کیگان جان خود را در سن 22 سالگی از دست داد، اما آثاری که او از خود به جای گذاشته بود در یک مجموعه مقالات به چاپ رسیدند و نشان‌گر دانش و استعداد سرشار او هستند.

3. «مریخی» نوشته اندی ویر
اندی ویر به عنوان نویسنده بهترین کتاب علمی‌تخیلی سال انتخاب شد. ویر در «مریخی» داستان گیرای فضانوردی را تعریف می‌کند که تبدیل به یکی از اولین افرادی می‌شود که روی مریخ راه می‌رود – اما او به زودی متوجه می‌شود بعد از اینکه همکارانش او را اتفاقی جا گذاشته‌اند ممکن است همچنین تبدیل به یکی از اولین کسانی نیز بشود که در آنجا جان خود را از دست می‌دهد.

4. «تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم» نوشته آنتونی دوئر
این کتاب داستانی تاریخی آنتونی دوئر یکی از محبوب‌های امسال منتقدان و کتاب‌خوانان معمولی بوده است. رمان دوئر خواننده را به پاریس جنگ جهانی دوم و زمانی بازمی‌گرداند که یک زن نابینای جوان با یک کودک یتیم آلمانی برخورد می‌کند.

5. «کتاب زندگی» نوشته دبورا هارکنس
دبورا هارکنس نویسنده انتخابی بخش فانتزی اولین بار با کتاب 2011 «کشف ساحره‌ها» قوه تخیل خوانندگانش را به خود جذب کرد. امسال او سومین و آخرین قسمت از مجموعه «تمام روح‌ها»ی خود را چاپ کرد که داستان دایانا بیشاپ ساحره و تاریخ‌دان را به پایان می‌رساند.

6. «نوشته شده با خون قلب خودم» نوشته دایانا گابالدون
این رمان گابالدون که برنده بخش رومنس شده است، هشتمین کتاب او در مجموعه کتاب‌هایی است که داستان پرستاری در زمان جنگ جهانی دوم را دنبال می‌کند که هنگام ماه عسل خود در زمان به عقب سفر می‌کند و به قرن هجدهم اسکاتلند بازمی‌گردد.

7. «بله لطفا» نوشته ایمی پولر
لینا دانم، نیل پتریک هریس و چلسی هندلر همگی برای کسب عنوان نویسندگی بهترین کتاب شوخ سال رقابت می‌کردند، اما پولر با کسب اکثریت قاطع آرا برنده این عنوان شد. «بله لطفا» او یک کتاب خاطرات، یک کتاب نصیحت و یک نامه عاشقانه به «برنامه زنده شنبه شب‌ها»ست که خواندن آن خنده‌دار و الهام‌بخش خواهد بود.

8. «ما دروغ‌گو بودیم» نوشته ای لاکهارت
رمان پراز تعلیق لاکهارت برنده بهترین کتاب بزرگسالان جوان شد. داستان این کتاب بر خانواده‌ای ثروتمند در نیو انگلند تمرکز می‌کند که پر از رمز و راز هستند. وقتی این خانواده در یک تابستان به جزیره خصوصی‌شان سفر می‌کنند، حادثه‌ای به وجود می‌آید که تاثیرات نابودکننده دارد.

9. «شاهزاده لستات: شرح‌وقایع خون‌آشام» نوشته آن رایس
آن رایس در بخش وحشت با یکی از بهترین شخصیت‌های خون‌آشامی بازگشته است. رایس خوانندگان را تشویق کرده که این کتاب را به عنوان دنباله حقیقی «ملکه نفرین‌شدگان» سال 1988 ببینند.

10. «این ستاره محو نمی‌شود» نوشته استر ارل با معرفی جان گرین
جان گرین کتاب پرفروش خود «تقصر ستارگان ما» را به دختری 16 ساله به نام استر گریس ارل تقدیم کرد که سال 2010 جان خود را به خاطر سرطان از دست داد. کتاب «این ستاره محو نمی‌شود» که برنده بهترین کتاب خاطرات و اتوبیوگرافی سال شده است، مجموعه‌ای از مقاله‌ها از خانواده و دوستان او هستند که شامل خاطرات و نامه‌های خود ارل نیز می‌شوند و به خواننده اجازه می‌دهند با دختر جوانی که الهام‌بخش رمان تاثیرگذار گرین بود بیشتر آشنا شوند.

نظر شما