شناسهٔ خبر: 25581 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسئولان چشمان خود را شست‌وشو دهند

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: فضای بداخلاقی جامعه در سال‌های گذشته باید با تثبیت فضیلت پاک‌سازی شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ او همچنین از مسئولان خواست چشمان خود را شست‌وشو دهند تا مردم جامعه را مجرم و متهم نبینند. سیدرضا صالحی امیری شامگاه 11 آذرماه در نشست با چهره‌های فرهنگی فارس گفت: در وجود چهره‌های فرهنگی و نخبگان فارس طبع فضیلت‌خواهی وجود دارد.

او اضافه کرد: چند سال در فضای بداخلاقی زیست کرده‌ایم و حالا با از بین بردن میکروب‌های دروغ و بداخلاقی، فضیلت را با پرچم اعتدال همراه خواهیم کرد.

صالحی امیری بر لزوم از بین بردن مرزهای کاذب بین افراد مختلف، تاکید و خاطرنشان کرد: امروزه پرداختن به موارد اخلاقی ضروری‌تر از رفع نیازهای اقتصادی افراد در جامعه است.

مشاور فرهنگی رییس‌جمهور سلامت فرهنگی را ضروری‌تر از سلامت جسمی دانست و یادآور شد: رفتار مردم در مراسم سوگواری مرتضی پاشایی و گسترش اخبار مربوطه در شبکه‌های اجتماعی نشان داد که در حال حاضر موسیقی نیاز جامعه است.

او با اشاره به اینکه نیازهای جامعه امروز تغییر کرده است، ادامه داد: در 30 سال گذشته زبان و ابزار مناسبی برای برخورد با مردم در نظر گرفته نشده و انسان در جامعه امروز دچار تعارض و بحران است.

این مقام مسئول اضافه کرد: مسئولان باید شعار دادن را کنار بگذارند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

صالحی امیری بر ضرورت برقراری نشاط در جامعه تاکید و تصریح کرد: نشاط بخشی از ارکان جامعه امروز به‌شمار می‌رود و باید با همراهی نخبگان عرصه فرهنگ و استاندار فارس زمینه‌های برگزاری اجتماعات بزرگ فراهم و نشاط در جامعه پدیدار شود.

سیدرضا صالحی امیری روز سه‌شنبه در سفری یک‌روزه به شیراز رفت و ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، از مراکز فرهنگی شیراز، از جمله آرامگاه حافظ و پروژه باغ‌موزه مشاهر در این شهر بازدید و با نخبگان فرهنگی فارس دیدار کرد.

نظر شما