شناسهٔ خبر: 25582 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بیانیه دانشگاه تهران درباره انتحال اخیر یکی از استادان این دانشگاه

دانشگاه تهران پیرامون اتفاقات و اخبار سرقت علمی استاد فلسفه این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از سایت دانشگاه تهران،این دانشگاه پیرامون اتفاقات و اخبار سرقت علمی دکتر م.خ استاد فلسفه این دانشگاه بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

متن بیانیه دانشگاه تهران:

باسمه تعالی

نظر به نشر شایعاتی مبنی بر عدم رعایت امانت داری علمی یکی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه تهران در فضاهای مجازی و عدم موضع‌گیری سلبی و ایجابی ایشان و انتشار گمانه زنی‌هایی از سوی افراد مختلف، موارد ذیل را به استحضار عموم دانشگاهیان و جامعه علمی کشور می رساند:
دانشگاه تهران همواره بر رعایت اخلاق علمی، حفظ حقوق معنوی و مالکیت فکری افراد حقیقی و حقوقی و نیز مجامع دانشگاهی و علمی اهتمام و تأکید ویژه داشته و دارد و این امر مهم و بدیهی را جزو وظایف ذاتی و اصول مسلّم و راهبردی خود می داند و برای نیل به این مقصود، اندک تسامح و مجامله‌ای را نخواهد پذیرفت. از این رو به منظور حفظ و حراست از حقوق و حیثیت دانشگاه و فرد یا افراد ذیحق، کمیته‌ای متشکل از برجسته ترین استادان مرتبط تشکیل داده تا این موضوع را با سرعت، دقت و جدیت تمام مورد بررسی تخصصی قرار دهند. بدیهی است هر نتیجه‌ای که از این بررسی حاصل آید ملاک و مناط عمل قرار خواهد گرفت و جهت تنویر افکار عمومی اعلام خواهد شد.
دانشگاه تهران در صورت اثبات تخلف مزبور، برخورد قاطعانه و قانونی را با فرد متخلف انجام داده و با ارجاع موضوع به مراجع ذیصلاح از انجام رفتارهای غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای تبرّی خواهد جست. هم‌چنانکه اگر اتهام وارده اثبات نگردد، دفاع از حیثیت شغلی و صنفی اعضای هیأت علمی را وظیفه همیشگی و لازم خود می شمارد.

اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۱۹:۵۵ 0 6

    امیدوارم دانشگاهها اول منتظر اخبار و شایعات (به قول خودشان) ننشینند و بعد مجمعی برای بررسی تشکیل دهند. این مجمع ها باید همواره مشغول کار باشند و نه بعد از بیرون آمدن اخباری از این دست آغاز به عمل کنند. یکی نیست بگوید آن مجمعی که به این اساتید مرتبه ی دانشیار و استادیار و ... را می دهد، برچه اساس و اصولی کار می کند؟ اصلا دانشگاهها و وزارت خانه علوم گروههای تخصصی که جدی کارکنند و ارزش های علمی ترجمه و تالیف استادان را بررسی کند، دارند؟ فکر کنم در گروههایی موسوم به تخصصی حین خوردن چایی و احوالپرسی چند نفر که معلوم نیست خودشان چه تخصصی دارند به طور ثابت می نشینند و کارهای استادان را یعنی بررسی می کنند و به این ترتیب اگر آشنایی و ارتباط بیشتر باشد، دانشیاری و استادی روی شاخش است.
                                

نظر شما