شناسهٔ خبر: 25614 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اقتصادی کردن مطبوعات محلی به بقای آنها کمک می کند

استاد علوم ارتباطات، ایجاد موسسات مطبوعاتی محلی در استان ها را ضروری برشمرد و گفت: بی شک طرح اقتصادی کردن مطبوعات محلی به بقا و ارتقای آنها کمک می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علی گرانمایه پور روز چهارشنبه در نشست تخصصی چالش های رسانه های محلی در برابر رسانه های سراسری در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه افزود: سال ها است که بحث مطبوعات محلی پررنگ تر شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که اینگونه نشست ها با این عنوان در عمل به رنجنامه ها تبدیل می شود.

این استاد علوم ارتباطات خاطرنشان کرد: بروز و ظهور رسانه های موبایلی و موازی در نهایت موجب شده است که مراجعه به روزنامه ها کاهش یابد.

وی در ادامه، پیشنهاد تشکیل کمیته ای در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را توصیه کرد و گفت: وزارت ارشاد به عنوان نهاد متولی می تواند کمیته ای تشکیل دهد تا روزنامه ها چند به چند تجمیع شده و در برابر تجمیع روزنامه ها و نشریات محلی، امتیازاتی به آن ها اختصاص یابد.

گرانمایه پور، عصر حاضر را عصر رقابت نانوشته دانست و اظهار کرد: مطبوعات، روزنامه ها، مجلات و رسانه های جدید در راه هستند و تفکر اقتصادی در مطبوعات شرط اول است.

وی با انتقاد از مشاهده وجود برخی مسائل در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، گفت: در نمایشگاه مطبوعات به جای خرید و فروش امتیاز روزنامه و سهام روزنامه ها، شاهد مانور و خودنمایی برخی از فوتبالیست ها یا عمو پورنگ و... بودیم.

گرانمایه پور، با بیان اینکه ادارات کل ارشاد استان ها می توانند دانشکده خبری کوچک برای آموزش کارکنان به ویژه قشر خبری خود راه اندازی کنند، گفت: در آینده، شرایط اقتصادی شاید به شکلی باشد که وزارت ارشاد دیگر نتواند به مطبوعات و نشریه ها یارانه بدهد و براین اساس باید طرح اقتصادی شدن مطبوعات شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: موسسات مطبوعاتی قوی در شهرستان ها با ادغام مطبوعات محلی می توانند شکل بگیرند.

نشست تخصصی چالش های مطبوعات محلی در برابر نشریات سراسری روز چهارشنبه با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و جمعی از اساتید علوم ارتباطات و مسئولان نشریات محلی برگزار شد.

نظر شما