شناسهٔ خبر: 25629 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی: تلاش می‌کنیم کشورهای اسلامی بیشتر به هم نزدیک شوند

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه ایاد امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی در راستای برگزاری دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در نشستی حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ ایاد امین مدنی در این نشست عنوان کرد: چند روز گذشته قطعنامه‌هایی به تصویب رسید که اجماعی در مورد اهمیت رسانه و مدیا داشتیم و در مورد چالش‌هایی که برای کشورهای اسلامی ایجاد می‌شود و همچنین چالش‌هایی که گروه‌های افراطی راه‌انداختند که باعث ایجاد اسلام‌هراسی داشته رسانه‌ها نقش مهمی در مقابله با آن دارند و ما باید از آن برای شناساندن چهره واقعی اسلام به کشورهای دیگر استفاده کنیم.

وی همچنین افزود: برای مبارزه با دشمنان اسلام و آنهایی که اسلام هراسی را ترویج می‌کنند باید ابتدا منطق‌شان را بفهمیم زیرا بدون فهمیدن منطق آن‌ها نمی‌توانیم به مقابله با آن‌ها بپردازیم.

ایاد امین مدنی هدف رسانه‌های غرب را پاک کردن جنایت‌های اسرائیل از طریق برنامه‌ها و تبلیغات خود عنوان کرد.

جنتی نیز در این نشست گفت: موضوع اجلاس، همگرایی رسانه‌ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام است. انتخاب این عنوان به دلیل چالش‌هایی است که دنیای اسلام با آن روبروست، مساله فلسطین، مساله محور جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف‌های دینی و مذهبی که جهان اسلام از آن رنج می‌برد و به طور کل مجموعه این مشکلات باعث شده که این عنوان برای این همایش انتخاب شود.

جنتی یادآور شد: سازمان همکاری‌های اسلامی اجلاس‌های دیگری که در سطح سران کشورها و وزرای خارجه باشد برگزار خواهد کرد تا در آن اجلاس در مورد مسائل کشورهای اسلامی بحث شود. بنابراین تلاش بر این است که کشورهای اسلامی بیشتر به هم نزدیک شوند تا به اهداف خود برسند.

نظر شما