شناسهٔ خبر: 25649 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز دانشجو

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به مناسبت ١٦ آذر "روز دانشجو" پیامی صادر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ متن پیام دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به مناسبت ١٦ آذر "روز دانشجو" بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه آذر دارای پیوندی عمیق و ناگسستنی با دانشگاه، به ژرفای بیش از شصت سال است که همواره یادآور خروش، حماسه، تلاش، استکبارستیزی و افتخارآفرینی دانشجویان و دانشگاهیان بوده که در سینه صفحات تاریخ به خاطر سپرده شده است. آن زمانی‌که استبداد و استکبار بر این سرزمین سایه سرد و سیاه خود را گسترانیده بود، این دانشجویان بودند که با روشن کردن شعله‌های آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی، روشنی بخش راه آزادی‌خواهی و استقلال ایران اسلامی گردیدند.

با فرا رسیدن ١٦ آذر هر سال ، خاطره‌ی حماسی شهادت سه تن از دانشجویان مسلمان و مبارز میهن اسلامی در ذهن جامعه زنده می‌شود که پیام‌آور عزت و شرف دانشگاه و نماد مقاومت جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی و خودکامگی داخلی است .

١٦ آذر که به حق به عنوان « روز دانشجو » نام‌گذاری شده است، یادآور رسالتی است که تمسک به آن به نهضت اصیل دانشجویی، هویت و اعتبار ملی- اسلامی می‌بخشد .

دانشجویان و دانشگاهیان همواره در بزنگاه‌های تاریخی و برهه‌های حساس از انقلاب شکوهمند اسلامی گرفته تا هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن در سنگر بازسازی، پیشرفت و آبادانی در صف مقدم نقش‌آفرینی و حماسه‌سازی قرار داشته‌اند.

امروز نیز جامعه‌ی دانشگاهی ما در پرتو مشعل پر فروغ شانزده آذر، در اندیشه پیمودن راهی است که به آینده‌ای روشن منتهی می‌شود . آینده‌ای که سرشار از عشق و امید مبتنی بر خردورزی، آزادی، گفتگو و کرامت های انسانی است .

 

از همین رو، برما فرض است به منظور حق‌شناسی از این نسل نجیب، نستوه و آگاه که تا به امروز در تمامی صحنه‌های انقلاب نقش طلایه‌داری و پیشتازی خود را به خوبی ایفا کرده است، با تمام توان در صدد تحقق مطالبات آنان بر آمده و زمینه حضور فعال و پر نشاط آنان را در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه فراهم کنیم و بازوی توانای دولت کریمه‌ای باشیم که با «تدبیر و امید» در صدد صیانت از حقوق انسانی ملت و تعمیم آزادی‌های فردی و آزادی‌های اجتماعی مسئولانه می‌باشد.

 

پس بر همگان است که با توجه به مقطع حساس کنونی که کشور نیازمند وحدت، همدلی و هم‌افزایی روزافزون می‌باشد، دست به دست هم با حفظ کرامت دانشجو و دانشگاه به گسترش فضای امید و نشاط و تلاش در راستای رسیدن به قله‌های علم و دانش و نیز سربلندی اسلام و ایران عزیز کمک نماییم.

 

در خاتمه، ضمن گرامیداشت حماسۀ ١٦آذر و تبریک روز دانشجو، به روان پاک همه دانشجویانی که جان خود را در راه سربلندی و آزادی ایران عزیز در سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی و دوران پر افتخار دفاع مقدس فدا کردند، درود می‌فرستم .

 

امید است دانشجویان فهیم و فرهیخته با حضور با نشاط و فعال خویش در مراسم بزرگداشت این روز تاریخی، در تقویت و تحکیم پایه‌های اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی بکوشند. ان شاء الله .

نظر شما