شناسهٔ خبر: 25756 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مختاباد به مساله تعطیلی کلاس‌های موسیقی فرهنگسراها رسیدگی می‌کند

عبدالحسین مختاباد دبیر کمیته هنری شورای شهر تهران تاکید کرد مساله تعطیلی کلاس‌های موسیقی فرهنگسراهای تهران باید حل شود و در این زمینه با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مذاکره خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عبدالحسین مختاباد دبیر کمیته هنری شورای شهر تهران درباره رایزنی با شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که با دستور وی کلاس‌های موسیقی فرهنگسراهای تهران تعطیل شده است، برای بازگشایی این کلاس ها گفت: آنچه مسلم است سیستم مدیریت فرهنگی در کشور طبق شرایط روز حرکت نمی کند و از تحولات مربوط به حوزه های فرهنگی و هنری عقب مانده و به اعتقاد من مساله تعطیلی کلاس های موسیقی در فرهنگسراهای تهران و تعلل در بازگشایی آنها از همین دست ضعف های مدیریتی است.

وی با اشاره به رایزنی های در حال انجام در شورای شهر برای حل این مساله بیان کرد: بارها برای این تصمیم اتخاذ شده برای تعطیلی کلاس های آموزشی موسیقی در فرهنگسراها تذکر داده ایم اما کار از تذکر گذشته و شورای شهر شهاب مرادی را دعوت به مذاکره خواهد کرد تا درباره دلایل این تصمیم توضیح بدهد.

این خواننده موسیقی ایران در پاسخ به اینکه خانه موسیقی به عنوان یک نهاد صنفی چه اقدام موثری برای بازگشایی این کلاس‌ها انجام داده است؟ گفت: خانه موسیقی اعلام همراهی کرده تا این مشکل زودتر مرتفع شود اما آنگونه که باید حضور و فعالیت در این زمینه نداشته در حالی که خانه موسیقی از اساس وظیفه نمایندگی جامعه موسیقی را دارد و مساله پیش آمده در فرهنگسراهای شهرداری دقیقا موضوعی مربوط به هنر موسیقی، علاقمندان به این هنر و البته هنرمندان این عرصه است. تعداد زیادی از مربیان در زمینه آموزش موسیقی در فرهنگسراهای تهران فعال بودند که در کنار هنرآموزان این هنر، وضعیت آنها نیز مشخص نیست.

دبیر کمیته هنر شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر خانه موسیقی اقدام موثری در این زمینه انجام داده بود، شاید مساله تعطیلی و حال بازگشایی کلاس های موسیقی در فرهنگسراهای تهران به شورای شهر کشیده نمی شد.

مختاباد در پایان درباره برنامه های آتی خود مبنی بر برگزاری کنسرت گفت: برای برگزاری کنسرت برنامه ریزی انجام شده است و پس از پایان ماه صفر قطعاتی از موسیقی ایرانی را روی صحنه خواهم برد.

نظر شما