شناسهٔ خبر: 25773 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بخشنامه فعالیت تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد از ابلاغ بخشنامه فعالیت تشکل های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حمید میرزاده طی سخنانی در دانشگاه آزاد تهران غرب با اشاره به هدیه دانشگاه آزاد به دانشجویان دانشگاه های آزاد در روز دانشجو گفت: به مناسب روز ۱۶ آذر باید این خبر خوب را اعلام کنم که بخشنامه فعالیت تشکل های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تسهیل فعالیت تشکل ها با تقویت رویکرد فرهنگی، علمی و پژوهشی و فعالیت نمایندگان رئیس دانشگاه در واحد ها و همچین هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشجویان ابلاغ شد.

وی افزود: طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ یک از نهادهای خارج از دانشگاه حق دخالت در امور داخلی و اجرایی دانشگاه را ندارند و هر برنامه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که بخواهد در دانشگاه اجرا شود در چهار چوب این قانون تبیین شده که می توانند در چهار چوب آن فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این آئین نامه جدید برای فعالیت تشکلهای دانشجویی گفت: در این آئین نامه محور دانشجویان هستند و ما خوشبختانه در این آئین نامه که توسط قدمیاری رئیس تشکل های سیاسی – اسلامی دانشگاه آزاد تدوین شده و شورای راهبردی دانشگاه آزاد این آئین نامه را تصویب کرده است.

وی افزود: تسهیلات و یارانه های مختلفی برای دانشجویان از همین امروز طبق آئین نامه ابلاغ شده در نظر گرفته شده است.

میرزاده با اشاره به اینکه همه واحد های دانشگاه آزاد موظف به تامین محل استقرار تشکل ها و ملزومات آنها هستند گفت: واحدهای دانشگاهی تا سقف ۳۰ میلیون ریال به تشکل های اسلامی- سیاسی و تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال به اتحادیه های اسلامی سیاسی می توانند تسهیلات ارائه دهند و برای چاپ و انتشار نشریات در حدود ۱۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در راستای برنامه های ملی و اردوها و جشنواره این امکان فراهم شده که از اعتبارات فرهنگی غیر از بودجه خود تشکل ها برای آنها هزینه شود. همچنین برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی هم اعتباراتی پیش بینی شده و دانشجویان می توانند با استفاده از این آئین نامه فعالیت های خود را در همه زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی کرسی های آزاد اندیشی گسترش دهند.

نظر شما