شناسهٔ خبر: 25808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدرسه دارالفنون بازسازی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از بازسازی مدرسه دارالفنون با کمک سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران خبر داد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز یکشنبه (شانزدهم آذرماه) در جریان بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این خبر را اعلام کرد و گفت: مصمم شده‌ایم که دارالفنون را به عنوان نخستین مدرسه ایرانی و افتخاری برای آموزش و پرورش، بازسازی کنیم و آقای محمدیان (معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتب درسی) از طرف ما مامور انجام این کار شده است.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی برای احیای مدرسه دارالفنون صورت گرفته و شهرداری تهران متقبل شده است که به ما در انجام این امر کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هماهنگی‌های خوبی هم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است. به علاوه ما می‌توانیم از تجارب و همکاری‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در احیای محل مدرسه دارالفنون بهره‌مند شویم.

فانی که ساعت ۱۰ صبح امروز به همراه معاون ابتدایی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتب درسی، مدیرکل دفتر وزارتی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه به کتابخانه ملی آمده بود، پس از بازدید از بخش‌های مختلف آن، ساعت ۱۲ به بازدید خود پایان داد.

نظر شما