شناسهٔ خبر: 25829 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارائه دوره‌های مجازی بین‌المللی در دو دانشگاه‌ آفریقایی

دو دانشگاه مطرح آفریقای جنوبی به دانشجویان سراسر جهان دوره‌های آموزش مجازی رایگان و فراگیر موسوم به «MOOCs» ارائه می‌دهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دو دانشگاه مطرح آفریقای جنوبی از ارائه دروس آنلاین رایگان و گسترده موسوم به دوره‌های MOOCs با همکاری ارائه کنندگان بین المللی این دوره‌های آموزشی خبر دادند.

دانشگاه «ویت واترسرند» (wits) هفته گذشته از همکاری با کمپانی Edx‌ از ارائه‌کنندگان دوره‌های آموزشی MOOCs که توسط دانشگاه‌های هاروارد و موسسه علم و فن آوری ماساچوست (MIT) تاسیس شده، خبر داد. جامعه Edx در آفریقا بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو دارد و این دانشجویان اکنون به رشته‌های رایگان ارائه شده از سوی دانشگاه Wits دسترسی دارند. این دانشجویان پس از تکمیل این دوره‌ها،‌ مدرک رسمی Edx‌ اخذ خواهند کرد که برای دریافت آن حتی یک ریال نیز هزینه نمی‌پردازند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، فعالیت این دوره آموزشی از اواخر سال آینده میلادی (۲۰۱۵) آغاز می‌شود اما علاقمندان به تحصیل در این دوره‌ها که از سوی دانشگاه کیپ تاون نیز ارائه خواهند شد می‌توانند ثبت نام خود را از اوایل ماه آینده آغاز کنند.

«سندرا کلاپر»، معاون دانشگاه کیپ تاون می‌گوید: این دانشگاه تصمیم دارد دوره‌های آموزشی MOOCs را توسعه دهد زیرا معتقد است این دانشگاه دانش و آموزش‌هایی دارد که برای دانشجویان بومی و بین المللی بسیار مفید است. خاصیتی که Edx‌ را از سایر موسسات آموزشی مجزا می‌کند این است که این موسسه غیرانتفاعی، منبع در دسترس و مبتنی بر همکاری است.

کلاپر افزود: با بهره‌گیری از این سیستم آموزشی فراگیر دانشجویان سراسر جهان امکان دسترسی به تخصص‌های بین‌المللی در رشته‌های مختلف را خواهند داشت.

نظر شما