شناسهٔ خبر: 25868 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام شرایط مهمانی و انتقال در 6 دانشگاه پزشکی

دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران، اهواز، گلستان، لرستان و مازندران شرایط مهمانی و انتقال برای متقاضیان در نیمسال دوم تحصیلی 94 - 93 را اعلام کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، متقاضیان مهمانی و انتقال در دانشگاه علوم پزشکی ایران در نيمسال دوم سال تحصيلي ۹۴-۹۳ می توانند از ۱۹ آذر تا ۵ دی با ورود به سامانه انتقال درخواست خود را ثبت کنند.

فرايند ثبت نام و پذيرش دانشويان متقاضي مهمانی و انتقال به دانشگاه علوم پزشکی ایران صرفا" از طريق سامانه الكترونيكي دانشگاه انجام مي شود و هيچگونه تقاضايي به صورت حضوري يا مكاتبه اي پذيرفته نخواهد شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایران پذيرش دانشجويان مهماني و انتقالي ورودي هاي سالهای ۹۰ و ۹۱ در اين دانشگاه مقدور نیست. (به جز دانشجويان رشته پزشكي مراحل فيزيوپاتولوژي و باليني). بر اساس آیين نامه آموزشي و به دليل تكميل ظرفيت، پذيرش دانشجوي رشته پزشكي ورودي سال ۹۳ امكانپذير نیست.

اين دانشگاه هيچگونه تعهدي نسبت به تامين خوابگاه براي دانشجويان مهمان و انتقالي ندارد و پذيرش قطعي به تصميم كميسيون نقل و انتقالات دانشگاه بستگي دارد. دانشگاه علوم پزشکی ایران فاقد دوره شبانه است. 

شرایط پذيرش دانشجوي مهمان بر این مبنا است که دانشجو در مقطع "كارشناسي" حداقل يك نيمسال و در مقطع "دكتري عمومي" حداقل دو نيمسال تحصيلي را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.

بر مبناي آیين نامه آموزشي، دانشجويان مهمان مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري تخصصي PhD مجاز به اخذ بيش از ۵۰ درصد واحدهاي درسي دوره در مرحله آموزشي نیست. ميانگين كل نمرات دانشجو در دانشگاه مبدا در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد باید حداقل ۱۵ و در مقطع دكتري عمومي پزشكي و دكتري تخصصي PhD حداقل ۱۶ باشد.

با توجه به مصوبه هيئت امناي دانشگاه از دانشجويان ميهمان متناسب با مقطع و نوع درس شهريه اخذ می شود.

بررسي تقاضاي ادامه مهماني بيش از ۲ ترم در اين دانشگاه مشروط به داشتن ميانگين ۱۶ و نداشتن مشكل انضباطي و ارائه برگ تسويه حساب از دوره قبلي مهماني و ارائه درخواست مجدد، براي سال بعد امكانپذير است.

دانشگاه علوم پزشکی ایران براي پرداخت حق الزحمه كارورزان مهمان هيچگونه تعهدي ندارد. پذيرش دانشجويان متقاضي مهماني که شرایط ویژه داشته باشند به شرط موافقت دانشگاه مبداء دراولويت قرار مي گيرد. از جمله این شرایط ویژه شامل دانشجويان كليه رشته ها با داشتن معدل كل ۱۸ به بالا، حائزين رتبه اول تا دهم كشوري در آزمونهاي جامع علوم پايه و پيش كارورزي، دارندگان مدال المپيادهاي كشوري و رتبه اول المپيادهاي علمي دانشجويي كشور است.

بر اساس اعلام این دانشگاه انتقال در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري تخصصي Ph.D ممنوع است. اين دانشگاه هيچگونه تعهدي در مورد انتقال دانشجويان مهمان ندارد. در موارد استثناء چنانچه دانشجويي در مقاطع كارشناسي و دكتراي عمومي حداقل ۲ ترم مهمان بوده و در مدت مهماني ميانگين كل ۱۷ را كسب نمايد، مشروط به نداشتن مشكل انضباطي مي تواند درخواست انتقال دائم خود را همراه با مدارك و مستندات ارائه کند تا در كميسيون مربوطه بررسي شود.

مدارك مورد لزوم جهت متقاضيان انتقال: اسكن مدراك مربوط به بيماري دانشجو كه به تاييد مراجع و كميسيونهاي پزشكي معتبر دانشگاهي رسيده باشد. اسكن مدارك تاهل دانشجو به همراه گواهي اشتغال به كار همسر در تهران (در صورتي كه همسر به كار آزاد اشتغال دارد گواهي از نيروي انتظامي محل ضروري است) و تمام صفحات شناسنامه دانشجو و همسر به انضمام عقد نامه رسمي، اسكن مدارك مربوط به كفالت دانشجو مستند به گواهي سازمانهاي ذيربط (سازمان وظيفه عمومي، دادگستري و ...)، اسكن كارنامه تحصيلي يا گواهي دروس گذرانده، اسكن فرم موافقت با انتقال از دانشگاه مبداء و اسكن كارت ملي متقاضي.

متقاضيان مي توانند نتايج تصميمات كميسيون دانشگاه را در سايت مربوطه در بهمن ماه ۹۳ مشاهده کنند.

شرایط ميهمان در دانشگاه علوم پزشكي تهران

متقاضيان ميهمان شدن در دانشگاه علوم پزشكي تهران برای نيمسال دوم سال تحصيلي ۹۴-۹۳ می توانند با ورود به سامانه الكترونيكي دانشجويان ميهمان از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی ماه در آت ثبت نام کنند.

دانشگاه علوم پزشكي تهران به علت محدوديت در ظرفيت پذيرش و به منظور حفظ كيفيت آموزش، امكان پذيرش تمام درخواست ها را نخواهد داشت . درخواست ها در كميسيون ويژه ميهماني بررسي و به ترتيب اولويت مورد موافقت قرار می گیرند و نتايج نهايي بعد از برگزاري كميسيون ويژه ميهماني از طريق همين سايت در تاريخ ۲۸ دي ماه ۹۳ به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد.

بر اساس مصوبه هیات امناي دانشگاه از دانشجويان ميهمان متناسب با مقطع و نوع درس شهريه اخذ می شود. با توجه به تغيير در برنامه آموزشي در رشته پزشكي و عدم انطباق واحدها، اين دانشگاه از پذيرش دانشجويان متقاضي ميهماني در رشته پزشكي ورودي سال تحصيلي ۹۱-۹۰ و به بعد معذور است. حداقل معدل دو نيمسال گذشته براي متقاضيان ميهماني كليه مقاطع و رشته هاي تحصيلي ۱۶ است. دانشكده دندانپزشكي از پذيرش دانشجوي مهمان حتي براي يك درس معذور است.

شرایط انتقال دائم یا موقت دانشگاه علوم پزشكی اهواز

بررسی درخواست متقاضیان انتقال دائم یا موقت (میهمان) دانشجویان دانشگاههای مستقر در خوزستان به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ممنوع است اما استثنائاتی نیز در این باره وجود دارد.

از جمله این استثنائات : فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی، به عنوان کفیل شناخته شود. بیماری صعب العلاج والدین دانشجو به نحوی که به تائید  شورای عالی پزشکی رسیده  باشد (بعد از قبولی در دانشگاه حادث شود). بیماری صعب العلاج  یا معلولیت موثر دانشجو به نحوی که به تشخیص شورای عالی پزشکی قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نباشد (بعد از قبولی در دانشگاه حادث شود). ازدواج رسمی و دائمی دانشجوی دختر که محل تحصیل یا اشتغال شوهر در اهواز باشد به تائید مراجع ذیربط (بعد از قبولی دانشجو در دانشگاه صورت گرفته باشد). دانشجویان دارای معدل بالای ۱۸ . دانشجویانی که خود یا همسر آنان در ارگان های لشگری (نظامی) مشغول به کار باشد و محل سکونتشان اهواز  است.

مهلت درخواست مهمانی برای دانشگاه علوم پزشکی گلستان

زمان نقل و انتقالات و درخواست مهمانی برای دانشگاه علوم پزشکی گلستان از ۱۵ تا ۳۰ آذرماه ۹۳ است. زمان اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید نیست.  دانشجویان متقاضی مهمان شدن در دانشگاه علوم پزشکی گلستان می توانند با ورود به سامانه مهمانی دانشجویان درخواست خود را ثبت کنند. نتیجه درخواست از طریق پیامک به دانشجویان اعلام می شود.

نحوه درخواست مهمانی برای دانشگاه علوم پزشكي لرستان

سامانه ارسال درخواست دانشجويان مهمان و انتقالي برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ۱۵ تا ۳۰ آذرماه است. ميهماني و تغيير رشته توام با انتقال تنها بر اساس آیين نامه نقل و انتقالات دانشجويان دانشگاه بررسی می شود.

متقاضیان تنها می توانند پذيرش درخواست مهماني را در سامانه ثبت کنند. هيچگونه تقاضايي به صورت حضوري يا مكاتبه اي مورد پذيرش و بررسي نخواهد بود. دانشجويان متقاضي ميهماني و انتقالي باید در دوره دكتري عمومي حداقل دو نيمسال و در دوره كارشناسي پيوسته و ناپيوسته حداقل يك نيمسال در دانشگاه مبدا گذرانده باشند. در صورت كسب معدل بالاي ۱۶ و رضايت دانشكده مبدا با درخواست انتقال دائم آنها موافقت خواهد شد . هرگونه تقاضاي مهماني و انتقالي براي دانشجويان ترم اول ممنوع است.

شرط پذيرش دانشجويان ميهمان براي كليه رشته ها داشتن حداقل معدل كل ۱۵ است.

پذيرش دانشجوي ميهمان صرفاً جهت دروسي خواهد بود كه در اين دانشگاه ارائه مي شود ، منوط به اينكه از طرف دانشگاه مبدا نيز پيشنهاد شده باشد . دانشجوي متقاضي لازم است با مراجعه به سايت دانشكده مربوطه و مشاهده نيمرخ تحصيلي رشته مورد تقاضا در صورتي كه حداقل ۸۰ دروس پيشنهادي وي با دروس ارائه شده در اين دانشگاه مطابقت داشته باشد ثبت نام کند.

 دانشگاه علوم پزشكي لرستان هيچگونه تعهدي نسبت به تامين خوابگاه براي دانشجويان ميهمان و انتقال ندارد. دانشجوي متقاضي مهماني در اين دانشگاه ملزم به پرداخت شهريه تعيين شده بر اساس جدول مصوب هيات امنا دانشگاه  است و دانشجويان انتقالي نيز طي ۲ نيمسال اول خود مشمول پرداخت شهريه هستند.

بررسي درخواست انتقال دانشجويان مستلزم داشتن حداقل ۲ ترم سابقه مهماني در اين دانشگاه است و دانشگاه علوم پزشكي لرستان هيچگونه تعهدي نسبت به انتقال دانشجويان مهمان ندارد.

درخصوص دانشجويان رشته پزشكي ( مقطع علوم پايه ) ، با توجه به اينكه سيستم آموزشي ادغام یافته است در صورت مهماني دانشجو مسئوليت عدم تطبيق بسته هاي آموزشي بر عهده شخص دانشجو است.

برابر آیین نامه آموزشي دوره دكتری عمومي سقف زمان مهماني جهت كليه دانشجويان تا ۴۰ درصد واحدهاي طول تحصيل است. (جهت دانشجويان رشته پزشكي ۱۲۵ واحد – جهت دانشجويان رشته دندانپزشكي ۸۸ واحد - جهت دانشجويان كارشناسي حداكثر ۵۴ واحد).

دانشجوياني كه تا پايان مقطع علوم پايه به ساير دانشگاهها ميهمان هستند آزمون جامع علوم پايه را الزاماً در اين دانشگاه مي گذرانند. نمره قبولي جهت دانشجويان مهمان به ساير دانشگاهها در رشته هاي كارشناسي و دوره دكتراي عمومي ۱۲ است. 

با توجه به محدوديتهاي دانشگاه علوم پزشكي لرستان ( عدم تطابق واحدهاي اين مقطع با ساير دانشگاهها ) در مقطع ICM  (فيزيوپات) هيچگونه ورودي و خروجي وجود ندارد. براي دانشجويان كارورز ، پذيرش درخواست مهماني براي بخشهاي ماژور ( داخلي – اطفال – جراحي زنان ) به علاوه بخشهاي قلب و عفوني به ساير دانشگاهها ممنوع است. اما در مورد ساير بخشها قبول درخواست دانشجو چه به صورت مهمان يا انتقال با پرداخت شهريه طبق جدول تنظيم شده مجاز است.

پيرو موافقت نامه هيات امناء دانشگاه علوم پزشکی لرستان مبني بر اخذ شهريه از دانشجويان كه متقاضي مهماني ، شهريه هاي مربوطه از ابتداي سال ۹۲ بصورت ذيل است.

الف) دانشجويان مقاطع مختلف تحصيلي متقاضي مهماني از ساير دانشگاههاي علوم پزشكي :

۱ - دانشجويان كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دانشگاههاي دولتي (۹۴-۹۳)

شهريه ثابت هر نيمسال
(به ريال)
دروس عموميدروس تخصصي
۱.۵۹۱.۲۰۰نظريعملينظريعمليكارآموزي و كارآموزي در عرصه
۲۷۷.۷۶۰۳۷۱.۲۸۰۲۶۳.۶۴۰۳۷۱.۲۸۰۴۳۶.۸۰۰

 

 

 

 

 

۲ - دانشجويان دكتري عمومي دانشگاه هاي دولتي

شاخصرشته پزشكي (به ريال)دندانپزشكي ( به ريال )
نوع واحدنظريعمليثابتنظريعمليثابت
 تعداد واحد۱۴۵۱۱۴۵۱
هر واحد (۱۳۹۲)۳۷۰.۰۰۰۷۴۵.۰۰۰۸.۹۲۸.۰۰۰۳۸۴.۰۰۰۷۷۰.۰۰۰۹.۶۰۰.۰۰۰
هزينه كل۵.۱۸۰.۰۰۰۳.۷۲۵.۰۰۰۸.۹۲۸.۰۰۰۵.۳۷۶.۰۰۰۳.۸۵۰.۰۰۰۹.۶۰۰.۰۰۰
جمع كل۲۱.۳۹۹.۶۰۰۲۲.۵۹۱.۲۰۰

 



    

 

 

 


 
۳- دانشجويان دانشگاهاي غير دولتي

شهريه هر نيمسال
(به ريال)
پزشكيدندانپزشكيكارشناسي
۴۹.۱۱۸.۴۰۰۴۳.۴۶۶.۴۰۰۱۷.۸۰۲.۰۰۰

 

 

 

درخواست مهماني دانشگاه علوم پزشکی مازندران

پذيرش درخواست مهماني برای نيمسال دوم ۹۴ - ۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۱ تا ۳۰ آذرماه ۹۳ انجام می گیرد. دانشجویان می توانند درخواست های خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند.

نظر شما