شناسهٔ خبر: 25873 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنرمندانی که از اوباما نشان «کندی» گرفتند

بازیگری که در آمریکا او را «پسر دوست داشتنی» صدا می‌کنند و موزیسین نابغه‌ای که از شهر کشتی‌سازی انگلیسی به آمریکا آمد و درخشید، هنرمندانی بودند که نشان فرهنگی «کندی» را دریافت کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مراسم اهدای نشان فرهنگی «کندی» به عنوان نشان ملی کشور آمریکا که در حوزه هنر به هنرمندان گرایش‌های مختلف و در عین حال تأثیرگذار اهدا می‌شود، شامگاه هفتم ماه دسامبر برگزار شد.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پیش از برگزاری مراسم در کاخ سفید خطاب به حاضران گفت: همه کسانی که امروز با من روی این صحنه ایستاده‌اند، نکته‌ای را که پیش از این کندی متوجه شده بود، مبنی بر اینکه هنر ما بازتاب دهنده ما نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک ملت است و باعث علاقه و همبستگی ما می‌شود، درک کرده‌اند.

«
قطعات موسیقی، حرکت و فرم و فیلم پیروزی‌ها، شکست‌ها، توانایی‌ها و محبت و عاطفه ما را خیلی صریح بیان کرده و نشان می‌دهند، کاری که برخی مواقع کلمات توانایی انجام دادن آن را ندارند.»، این جملاتی بود که اوباما در ادامه سخنان خود در شب اعطای نشان فرهنگی «کندی» بیان کرد.

سپس این نشان فرهنگی کشور آمریکا به تام هنکس بازیگر با سابقه سینمای جهان، گوردن متیو سونر ملقب به «استینگ» (نیش زنبور) موزیسین مطرح جهان، لیلی تاملین بازیگر، کمدین و نویسنده، ال گرین خواننده و پاتریشیا مک‌براید بالرین اعطا شد.

در هنگام اعطای نشان «کندی» به تام هنکس، دیوید لترمن کمدین و مجری مشهور تلویزیون آمریکا در ادای احترام به تام هنکس چند دیالوگ ماندگار از این بازیگر مطرح سینما را که در فیلم‌هایش از آن‌ها استفاده کرده بود، بیان کرد.

«
مامان می‌گفت که زندگی مثل یه جعبه شکلاته» از فیلم «فارست گامپ»، «در بیس‌بال جایی برای گریه کردن نیست» از فیلم «بازی گریه کردن» و «هاتسون، ما یک مشکل داریم» از فیلم «آپولو 13» دیالوگ‌هایی از تام هنکس بودند که لترمن به آن‌ها اشاره کرد.

در ادامه استیون اسپیلبرگ کارگردان سرشناس سینمای جهانی که تجربه همکاری با تام هنکس را در چند پروژه سینمایی داشته، گفت: پسر محبوب آمریکا با بازی درخشان خود در سینما نظیر «فیلادلفیا»، «لیگ آن‌ها»، «فارست گامپ»، «آپولو 13» و «نجات سرباز رایان» پنجره‌ای جدید را به روی ملت آمریکا باز کرد.

اسپیلبرگ در پایان سخنان خود گفت: تام هنکس عاشق کشورش است.

جرج استیونس فیلمساز آمریکایی که خالق مراسم برگزیدگان نشان فرهنگی «کندی» است و به گفته خود این آخرین بار بود که تهیه کنندگی این مراسم را بر عهده داشته، درباره تام هنکس گفت: او در جایگاهی متفاوت قرار دارد و یکی از بزرگترین بازیگران در بین هم‌نسلان خود و دیگر نسل‌های بازیگری است.

تام هنکس 58 ساله هم قبل از اینکه نشان فرهنگی «کندی» را دریافت کند با لحن طنز گفت: فکر کنم اشتباهی در انتخاب برگزیدگان نشان فرهنگی «کندی» رخ داده، من از سال 1981 که کار بازیگری را شروع کردم تا به امروز تمام کارهایی که کرده‌ام، زیاد قابل قبول نبوده‌اند.

گوردن متیو سونر ملقب به «استینگ» نیز دیگر چهره هنری بود که به عنوان موزیسینی تأثیرگذار و مطرح در سطح جهان نشان فرهنگی «کندی» را دریافت کرد. وی در سال 1978 گروه موسیقی «پلیس» را تأسیس کرد و پیش از اینکه به فعالیت تک نفره در عرصه آهنگسازی و اجرای موسیقی بپردازد، با قطعاتی نظیر «رکسانا» و «هر نفسی که می‌کشی» شهرتی جهانی کسب کردند

«استینگ» در 4 دهه فعالیت هنری خود توانست 16 بار برنده جایزه معتبر گرمی شود.

نظر شما