شناسهٔ خبر: 25877 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نرخ غرفه‌های بخش بین‌الملل هنوز تصویب نشده است

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از ثبت‌نام برخی کشورها برای حضور در بخش بین‌الملل بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ امیر مسعود شهرام‌نیا مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی پیرامون اینکه در نمایشگاه فرانکفورت شاهد توزیع فرم‌های معرفی و ثبت‌نام ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران بودیم، آیا تاکنون ناشری ثبت نام داشته است اظهار داشت: فرم‌هایی آماده و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای معرفی و اعلام زمان آغاز نمایشگاه کتاب تهران توزیع شد.

وی گفت: طی این مدت برخی ناشران از کشورهای گوناگون برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کرده‌اند اما منتظر تصویب نرخ‌ غرفه‌ها هستیم.

وی پیش از این پیرامون اینکه  سال گذشته تعرفه مشخصی و ثابتی برای ناشران داخلی و خارجی جهت پرداخت هزینه غرفه اختصاص یافته بود آیا این موضوع امسال هم یکسان است، گفته بود: به نظر این تصمیم سال گذشته درست نبود از این رو برای نمایشگاه بیست و هشتم در سال 94 تعرفه به نرخ ارزی برگشته است، به این دلیل که امکانات ما کم است، با کاهشی از عرف بین‌المللی ثبت نام را انجام می‌دهیم.

وی در پایان با بیان این مطلب که جدولی آماده و به تایید آقای صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد رسیده است، گفت: هرگونه تغییر در شرایط باید به تصویب شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب برسد از این رو تمام این موارد پس از ابلاغ احکام شورای سیاستگذاری در جلسه‌ای مطرح شده و باید مصوب شود تا پس از آن اطلاع رسانی گردد.

در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای ناشران خصوصی، اجاره غرفه های کمتر از 9 متر، 30 هزار تومان، از 9 تا 24 متر، 34 هزار تومان، از 25 تا 48 متر، 55 هزار تومان، از 49 تا 100 متر، 70 هزار تومان و از 101 متر به بالا 100 هزار تومان تعیین شده است.

این گزارش اضافه می‌کند، قیمت اجاره غرفه های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دوره بیست و ششم متری 25 هزار تومان برای غرفه های کمتر از 9 متر، 25 هزار تومان و برای غرفه های بیشتر از 100 متر، 50 هزار تومان بود.

نظر شما