شناسهٔ خبر: 25945 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیت الله محقق داماد با پاپ فرانسیس دیدار کرد

محقق داماد در دیدار با پاپ فرانسیس گفت: انتظار دنیای ادیان از کلیسای کاتولیک این است که در مقابل اعمالی که نهاد خانواده را تهدید می کند از جمله همجنس گرائی و سقط جنین مقاومت کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، سومین نشست مشترک رهبران مسیحیت (کاتولیک و انگلیکن) و مسلمان (شیعه و سنی) به میزبانی کلیسای کاتولیک رم در روزهای ۲ تا ۴ دسامبر ۲۰۱۴ برگزار شد.

در این نشست از سوی جان لوئی کاردینال توران رئیس شورای پاپی گفتگوی بین ادیان، آیت الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد رئیس گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم و رئیس بخش حقوق اسلامی دانشگاه شهید بهشتی از ایران و امیرحسن بن طلال از اردن و بیشاپ چاین اسقف کلیسای کاتدرال واشنگتن به ترتیب به عنوان نمایندگان ادیان شیعه، سنی و مسیحیت انگلیکن دعوت شدند تا به عنوان ریاست هیأت­های مذاهب سه گانه درخصوص راهکار رفع خشونت در خاورمیانه سخن بگویند. در این نشست شخصیت­های مزبور با ارائه مقاله­ ای نظریات خود را ابراز نمودند و سپس اعضای شرکت­ کننده پیرامون مقالات ارائه شده بحث و گفتگو کردند.

در دومین روز نشست نیز رؤسای هیات­های مذاهب شیعه، سنی و مسیحیت انگلیکن با پاپ فرانسیس ملاقات کردند. نشست با انتشار بیانیه مشترکی به امضای رؤسا پایان یافت.

در حاشیه نشست آیت الله محقق داماد به همراهی حجت الاسلام والمسلمین ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با  کاردینال گرهارد لودویک مولر رئیس مجمع دکترین ایمان ملاقات کرد. در این ملاقات که چند تن از مقامات بالای اساقفه حضور داشتند رئیس گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم ایران مباحثی درخصوص نشست اخیر مجمع اساقفه پیرامون خانواده مطرح کرد و در انتها اظهار داشت که انتظار دنیای ادیان از کلیسای کاتولیک این است که در مقابل اعمالی که نهاد خانواده را تهدید می کند از جمله همجنس گرائی که خلاف فطرت بشری است و نیز سقط جنین که خلاف اخلاق حسنه و خیانت به امانت خداوندی است مقاومت کند و اجازه ندهد که اینگونه اعمال مورد تأیید کلیسا قرار گیرد. 

نظر شما