شناسهٔ خبر: 25954 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات شرایط بورس خارج در آزمون دکتری ۹۴

داوطلبان متقاضی رشته های تحصیلی بورس خارج از کشور می توانند با علامتگذاری بند ۲۰ تقاضانامه ثبت نام در فرآیند پذیرش بورس خارج شرکت کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، با توجه به مصوبه شورای مرکزی بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کلیه رشته های امتحانی آزمون دکتری سال ۹۴، به جز رشته های اعلام شده، پذیرش دانشجو برای بورس خارج از کشور انجام خواهد شد.

رشته های امتحانی که بورس در آنها انجام نمی گیرد شامل مجموعه رشته های تاریخ (کدهای ۲۱۰۷، ۲۱۰۸ و ۲۱۰۹)، مجموعه رشته های الهیات (کدهای ۲۱۳۸، ۲۱۳۹، ۲۱۴۰  و ۲۱۴۱)، کلام (کد ۲۱۴۳)، فقه شافعی (کد ۲۱۴۴) از گروه آزمایشی علوم انسانی و همچنین رشته های امتحانی: زبان و ادبیات فارسی (کد ۲۸۰۱) و زبان و ادبیات عرب (۲۸۰۲) از گروه آزمایشی زبان است.

اعلام علاقمندی به شرکت در گزینش رشته های بورس خارج از کشور (بند ۲۰ تقاضانامه ثبت نام) هیچگونه حقی در خصوص پذیرش برای داوطلبان ایجاد نخواهد کرد و رشته های قطعی دارای ظرفیت پذیرش برای اعزام به خارج از کشور، پس از بررسی های لازم و با توجه به نیازهای آموزش عالی و نیز متناسب با اعتبارات پیش بینی شده از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تعیین و از طریق مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما