شناسهٔ خبر: 25955 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تسریع فرایند پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه درحال تسریع فرآیندهای پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه هستیم، گفت: برنامه داریم با دانشگاه های کشورهای اسلامی همکاری بیشتری داشته باشیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر ابوالقاسم مسگر پور طوسی در مراسم سلسله نشست های تبیین قیام امام حسین (ع) که با حضور 500 دانشجوی  خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، افزود: درحال حاضر تعداد زیادی دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند که بیشتر این دانشجویان از کشور عراق هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزء دانشگاه های برتر کشوراست، تصریح کرد: طی سال های گذشته براساس سیاست های وزارت علوم همکاری بین المللی دانشگاه ها شکل گرفته است و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با گسترش واحد بین الملل خود در این زمینه برنامه های مشخصی از جمله پذیرش دانشجوی خارجی دارد.

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در این دانشگاه بستری فراهم شده تا دانشجویان خارجی بتوانند در دانشکده های اصلی تحصیل کنند و این امر موجب شده تا تعداد پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه افزایش یابد.

مسگرپور طوسی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته 100 تقاضا از دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه دریافت کرده ایم، خاطرنشان کرد: در سایت الکترونیکی دانشگاه تمامی مراحل پذیرش دانشجویان خارجی به صورت مکانیزه انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای دانشجویان خارجی دوره زبان فارسی طراحی شده است و دانشجویان خارجی این دانشگاه قبل از تحصیل در رشته مورد نظر خود دوره های زبان فارسی را می گذرانند.

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی سال های گذشته این دانشگاه تفاهم نامه های زیادی با دانشگاه های خارجی و کشورهای اسلامی امضا کرده است و به طور مثال با دانشگاه های کشور عراق 4 تفاهم نامه منعقد کرده ایم.

مسگرپور طوسی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال تسریع فرآیندهای پذیرش دانشجوی خارجی است، گفت: برنامه داریم با دانشگاه های کشورهای اسلامی همکاری بیشتری داشته باشیم.

  •  

نظر شما