شناسهٔ خبر: 26121 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهلت دریافت نسخه بازبینی فیلم‌های سودای سیمرغ فجر اعلام شد

آخرین مهلت برای حضور در بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر 28 آذرماه است و متقاضیان تا پایان این تاریخ می توانند نسخه آثارشان را به دبیرخانه تحویل دهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ناصر باکیده مدیر امور اجرایی و دبیرخانه جشنواره با اعلام این خبر در توضیح مراحل بازبینی فیلم های بخش سودای سیمرغ گفت: بازبینی آثار از ابتدای آذرماه آغاز شده که در نهایت از این میان آثار 20 فیلم برگزیده شودمی شود.

وی با اشاره به آثار متقاضی شرکت در بخش مسابقه سینمای ایران به دبیرخانه ارائه گفت: فیلم های این بخش در نوبت مورد بازبینی قرار می گیرند و نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

باکیده تصریح کرد: همانگونه که در مقررات اعلام شده، متقاضیانی که برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند از ابتدای آذرماه فیلم هایشان باید آماده تحویل باشد تا بر اساس زمان بندی که از سوی دبیرخانه اعلام می شود فیلم ها برای بازبینی به دبیرخانه تحویل داده شود.

مدیر امور اجرایی سی و سومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به نزدیک شدن به پایان زمان بازبینی فیلم های «نگاه نو» گفت: طبق برنامه ریزی انجم شده تا پایان هفته جاری (27 آذرماه) بازبینی فیلم های بخش نگاه نو به پایان می رسد و در هفته بعد نتایج این بخش را اعلام می کنیم. از همین رو از تاریخ 27 آذرماه تمرکز هیات انتخاب بر بازبینی آثار بازبینی نشده سودای سیمرغ است تا بتوانیم آثار این بخش را در زمان مقرر به پایان برسانیم.

باکیده ادامه داد: از همه متقاضیان بخش سودای سیمرغ که هنوز نسخه بازبینی فیلم شان را تحویل نداده اند و یا نسخه تحویل داده شده نسخه نهایی نیست می خواهیم به منظور پیشگیری از انباشت فیلم های این بخش برای بازبینی روزهای پایانی هر چه زودتر و حداکثر تا روز جمعه 28 آذرماه نسخه مورد نظرشان را به دبیرخانه ارائه کنند تا برنامه بازبینی دچار مشکل نشود.

مدیر امور اجرایی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: در حال حاضر برای اینکه بتوانیم اسامی برگزیدگان بخش سودای سیمرغ را اعلام کنیم لازم است در روزهای آتی فیلم های بازبینی نشده، متقاضی این بخش به دبیرخانه تحویل داده شود تا در جدول پیش بینی نوبت بازبینی قرار گیرند.

باکیده ضمن تشکر از همراهی تهیه کنندگان و کارگردانان بخش «نگاه نو» برای رساندن به موقع آثارشان برای بازبینی گفت: تاکنون توانسته ایم برنامه منظمی برای بازبینی هیات های انتخاب داشته باشیم.

 وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری و هماهنگی که از سوی متقاضیان بخش سودای سیمرغ در این ایام با دبیرخانه جشنواره صورت می پذیرد بتوانیم همین نظم را تا پایان آذرماه حفظ کنیم.

طبق مقررات جشنواره «قول» و «فرار از قلعه رودخان» دو فیلم برگزیده بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان‌ به صورت مستقیم در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت تا جمعا 22 فیلم در این بخش به نمایش گذاشته شود.

نظر شما