شناسهٔ خبر: 26181 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سوگندنامه نویسندگی» ثبت وزارت ارشاد شد

فرحناز یوسفی مدیر انتشارات پرستوی سفید گفت: «سوگند‌نامه نویسندگی» یک کار کاملا ابتکاری است و برای نخستین بار به ثبت رسیده است.

«سوگندنامه نویسندگی» ثبت وزارت ارشاد شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر نیوز؛ یوسفی با حضور در غرفه هنرنیوز در بیستمین نمایشگاه مطبوعات درباره «سوگندنامه نویسندگی» گفت: «سوگند‌نامه نویسندگی» یک کار کاملا ابتکاری است و برای نخستین بار به ثبت رسیده است. 

وی درباره نخستین «سوگندنامه نویسندگی» توضیح داد: از همان ابتدا که مدیر مسئول نشر پرستوی سپید شدم درصدد انجام این کار بودم، سپس این سوگندنامه را به مولفانی که برای اولین بار اثری را به چاپ رسانده بودند دادم و آنها آن را امضا کردند و چون این کار ابتکار خودم بود آن را از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رساندم و در حال حاضر در فکر این هستم که این «سوگندنامه» را جهانی کنم. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از شما، نمونه چنین سوگندنامه ای وجود داشتهاست یا خیر؟» اظهار داشت: «سوگندنامه پزشکی» بقراط، سوگندنامه مهمی در طبابت در طول تاریخ بوده است و من نیز بنا داشتم این سوگندنامه، چنین باشد. 
یوسفی با بیان این مطلب افزود: این کار کاملا ابتکار خودم بوده است، در واقع برای مولفانی که اولین کتابشان را چاپ می کنند این سوگندنامه، یک تعهدنامه اخلاقی محسوب می شود که شاید به ظاهر جنبه صوری و نمادین داشته باشد ولی در اصل یک التزام اخلاقی برای مولف ایجاد می کند. 


سوگندنامه نویسندگی
به نام خداوند قلم

اکنون که با یاری خداوند، نخستین کتاب خود را به چاپ رساندم، به پروردگارم سوگند یاد می‌کنم که در جهت وفاداری به قلم، تلاش لازم را انجام داده و همواره در هنگام نوشتن، اصول انسانی و اخلاقی را در نظر بگیرم و به یاد داشته باشم، اعتباری را که خداوند به من می‌دهد، هرگز سبب غرورم نشده و موفقیت در نویسندگی را زمینه‌ای برای تکامل روح خود و پیشرفت انسانیت بدانم. 

شماره ثبت «سوگندنامه نویسندگی» ۷۲۱۳ مورخ ۹۳/۷/۲۷ در وزارت ارشاد و ۲۰۲۹۱ .مورخ ۹۳/۸/۱۱ ثبت روزنامه رسمی کشور است.

نظر شما