شناسهٔ خبر: 26182 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یازدهمین جشنواره فیلم دوبی تمام شد

یازدهمین جشنواره فیلم «دوبی» که از 10 دسامبر برپا شده است پس از یک هفته به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم «دوبی» با رقابت 118 فیلم از 48 کشور جهان همچنان ادامه دارد.

یازدهمین جشنواره فیلم «دوبی» همچون سال گذشته شاهد حضور چشمگیر ستاره های سینمای جهان نیست. این جشنواره در سال گذشته با توجه به اینکه جشن دهمین سال برگزاری این جشنواره به شمار می آمد به صورت کاملا استثنایی برگزار شد.

جشنواره یازدهم با فیلم جیمز مارش «نظریه همه چیز» که نامزد جایزه اسکار است آغاز شد و همچنین در مراسم افتتاحیه این جشنواره، 2 فیلم مستند از زندگی ستاره مصری نور الشریف و خواننده هندی آشا بوسلی نمایش داده شد و جایزه ویژه «تقدیر از دستاوردهای هنرمندان» به این 2 مستند اعطا شد.

با لغو مسابقه «اسب آسیایی-افریقایی» در این دوره از جشنواره، سه مسابقه «اسب بلند»، مسابقه «اسب کوتاه» و مسابقه «اسب امارات» برای فیلم های داستانی و مستند بلند و کوتاه برگزار شد. در بخش «اسب بلند» 17 فیلم مستند و داستانی عربی با یکدیگر رقابت کردند. این فیلم ها به مساله خشونت در خانواده، قتل ناموسی و درد و رنج های پناهنده ها و جنگ می پردازند.

در این بخش فیلم فلسطینی «ساره 2014» ساخته خلیل المزین، از لبنان فیلم «ماجراهای سگ پرنده» ساخته باسم فیاض، از مصر «توانایی غیر عادی» اثر داوود عبد السید و از الجزایر فیلم «رانی میت» ساخته یاسین محمد بن الحاج به نمایش گذاشته می شود.

در بخش «اسب کوتاه» 15  فیلم مستند و داستانی کوتاه با هم رقابت کردند که از آن جمله می توان به فیلم عراقی «صیاد بد» ساخته سهیم عمر خلیفه و فیلم اردنی «زمان از دست رفته» ساخته رامی یاسین اشاره کرد.

در بخش فیلم های جهان، 46 فیلم از سراسر جهان روی پرده رفت. از جمله این فیلم ها می توان به «پرنده‌باز» ساخته الخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی است. این فیلم یک کمدی سیاه است که داستان یک بازیگر و توانایی هایش در به نقش کشیدن شخصیات های خارق العاده و ابرقهرمان را روایت می کند.

در این جشنواره راسل کرو با فیلم «آب یاب»، جی سی چاندور با فیلم «خشن ترین سالها»، سلین سیاما با فیلم «صبا» حضور دارند.

همچنین از ایران فیلم «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی، «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان، «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی در این جشنواره روی پرده می روند.

جنگ داخلی سودان، جنگ های عراق، درگیری فلسطینی ها و اسرائیل و سیاست های جهانی و تحولات سیاسی-امنیتی در لبنان و بحران سوریه از دیگر موضوعات بخش فیلم های حوزه عربی این جشنواره هستند.

یازدهمین جشنواره فیلم دوبی از 19 تا 25 آذر ماه در دوبی برگزار می شود.

نظر شما