شناسهٔ خبر: 26188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شاعران آئینی برجسته کشور به «اشک قلم» می‌آیند

برنامه شب شعر آئینی اشک قلم برای دومین سال پیاپی، به همت دبیرستان علوم و معارف اسلامی ثامن‌الائمه و پایگاه اطلاع رسانی محافل مذهبی(عقیق) برگزار می‌شود.

یه گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این برنامه امسال با محوریت اشعار عاشورایی و همراه با بخش ویژه «غریب مدینه» برگزار خواهد شد و در آن شاعران آئینی شناخته شده کشور و برخی از دانش‌آموزان مستعد در شعر آئینی به شعرخوانی خواهند پرداخت و آثارشان توسط اساتید نقد و بررسی خواهد شد.

مجتبی شعبانی‌نژاد، دبیر این مراسم ضمن اعلام این خبر گفت:سال گذشته از برنامه اشک قلم استقبال چشمگیری به عمل آمد و تقاضاهای بسیاری برای تداوم آن وجود داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم اشک قلم را به صورت تخصصی‌تر و با حضور شاعران بیشتری دنبال کنیم. امسال تلاش کردیم تا دانش‌آموزان بیشتری در این برنامه مشارکت کنند و به همین دلیل دبیرخانه برنامه اشک قلم از مدت‌ها قبل فعالیت خود را با اعلام فراخوان و دریافت و دسته‌بندی اشعار دانش‌آموزان آغاز شد. آثار رسیده بررسی شده و منتخب اشعار در برنامه قرائت خواهد شد و در نهایت توسط هیات داوران اشعار برگزیده انتخاب خواهد شد.

وی درباره شاعران حاضر در این برنامه گفت: امسال آقایان سعید بیابانکی و محمود حیبیبی کسبی آثار را قضاوت خواهند کرد و البته به ارائه نکته‌های آموزشی خواهند پرداخت. همچنین آقایان کاظم بهمنی، حامد عسکری و مهدی نورقربانی نیز شعرخوانی خواهند داشت. همچنین امسال توفیق داریم تا از حضور حاج یدالله بهتاش پیرغلام اهل بیت در این مراسم بهره ببریم.

شعبانی‌نژاد اضافه کرد: با توجه به همزمانی این مراسم با ایام اربعین حسینی، در انتهای مراسم نیز به رسم سال قبل ذاکران اهل‌بیت به ذکر مصیبت خواهند پرداخت و در انتهای مجلس میهمان سفره اطعام اهل بیت می شویم.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه، می‌توانند چهارشنبه ۲۶ آذر از ساعت ۱۸ به نشانی میدان شهدا، خیابان کفایی امانی، کوچه درودی، دبیرستان علوم و معارف اسلامی ثامن‌الائمه مراجعه کنند.

نظر شما