شناسهٔ خبر: 26218 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هديه خالق «هری پاتر» به يهوديان

جي كی رولينگ خالق «هری پاتر» كه با نزديك شدن به روزهاي كريسمس سعي دارد تا با ارائه داستان‌های كوتاه حول جهان داستانی اين مجموعه طرفدارانش را همچنان شاد كند، اين بار دل يهودی‌ها را خوش كرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جی‌کی رولینگ به طرفداران یهودی مجموعه کتاب‌های «هری‌ پاتر»اش یک هدیه براي عيد هانوکای آن هم پیش از فرارسيدن اين روز داد و تایید کرد که شخصیت آنتونی گلدستین در داستان‌ها او در حقیقت یک یهودی بوده است.

مساله مذهب در مجموعه هري پاتر در شبکه اجتماعی تويیتر و زمانی به وجود آمد که یکی از طرفداران پرسیده بود که آیا در این مجموعه هیچ شخصیت یهودی وجود نداشت؟ و رولینگ هم بلافاصله يك پاسخ مستقیم داد. این نویسنده همچنین به این نکته اشاره کرد که تمامی اعتقادها و باورها در کتاب‌هایش حداقل یک نماینده داشتند... البته او تاكيد كرد به غیر از ویکان‌ها که در اعتقادهایشان نوعی ساحرگی وجود دارد.

رولینگ در ماه‌های اخیر درباره اخبار و شایعه‌های مرتبط به هری پاتر بسیار فعال بوده و علاوه بر تويیت کردن معماهای جدید، نوشته‌های تازه‌اش را نیز در وبسایت مخصوص پاترمور منتشر کرده است. او دیروز نوشت که مرگ شخصیت پروفسور دامبلدور از همه تراژیک‌تر بوده است، اما شخصیتی که با مردن خود بیشتر از همه او را آزار داد یک شخصیت بسیار کوچکتر بود. رولینگ گفت که فلوریان فورتسک صاحب بستنی‌فروشی کوچه دایاگون با مرگ خود هنوز هم او را اذیت می‌کند چون او قرار بود یکی از کسانی باشد که به هری در جستجویش برای قدیس‌های مرگبار کمک می‌کند و به او سرنخ می‌دهد و به همین دلیل هم بوده که رولینگ از ابتدا ارتباطی بین این دو شخصیت به وجود آورده است. اما وقتی او به قسمت نوشتن بخش‌های کلیدی داستان رسید، تصمیم گرفت که شخصیت فینیاس نایجلوس بلک برای انجام این کار خيلي رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.

چيني ها و هري پاتر

از سوي دیگر دو قلعه بزرگ هاگوارتز با الهام از مدرسه جادوگري هاگوارتز در مجموعه «هري پاتر» نیز به تازگي ساخته شده‌اند. خبر اول مربوط به ساخت قلعه‌ای در کالج جادوگری لهستان است و خبر ديگر درباره ساخت یک مجموعه هاگوارتز در چین. این قلعه که «قلعه سیندرلا» نام‌گذاری شده، با الهام از برجک‌ها، برج‌های ساعتی و مناره‌های رویایی قلعه‌های اروپایی از جمله هاگوارتز ساخته شده است. هر دوي اين مجموعه‌ها با هدف جلب توريست ساخته شده‌اند.

نظر شما