شناسهٔ خبر: 26228 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دانشگاه علامه: بودجه دانشگاه در حد مقدورات دولت است

حسین سلیمی با ابراز نارضایتی از بودجه دانشگاه علامه طباطبایی در سال 94 گفت: این بودجه هرچند با توجه به مقدورات کشور در نظر گرفته شده با تامین نیازهای دانشگاه فاصله زیادی دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سلیمی با اشاره به بودجه سال 94 ارائه شده به مجلس برای دانشگاه علامه گفت: بودجه ای که برای ما از طرف وزارت علوم پیشنهاد شده در حد مقدورات اقتصادی و مالی کشور است و نه در حد نیازها دانشگاه ما، در حقیقت نیازهای ما با توجه به نیازهایی که در عرصه های مختلفی که در زمینه عمرانی، پژوهشی و خصوص و دست مزد اساتید و کارکنان دانشگاه داریم بسیار بیشتر است.

وی افزود: ما می دانیم که مقدورات کشور در شرایط فعلی محدود است و تصور می کنیم بودجه پیشنهادی با مقدورات کشور رقم ممکن برای دانشگاه ما است ولی با نیازها واقعی ما فاصله زیاد دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نیاز مهم این دانشگاه در 2 زمینه گفت: زمینه اول افزایش حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیئت علمی است که فشار زیادی را به دانشگاه وارد می کند، زمینه دوم با توجه به اینکه استخدامات جدیدی داریم، هزینه های ما را افزایش می دهد.

وی افزود: هم در بودجه 93 و هم در 94 حدود 30 درصد از بودجه دانشگاه از طریق درآمد اختصاصی دانشگاه باید تامین شود که شامل شهریه ها است.

سلیمی در ادامه افزود: برای تامین هزینه ها در پاره ای از زمینه ها ناگزیر به پذیرش دانشجوی بیشتر و کاهش سطح علمی دانشگاه هستیم که اگر وابسته به درآمد اختصاصی آموزشی نباشیم می توانیم کیفیت را بالا ببریم و از افزایش بی رویه کمیت جلوگیری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص هیئت امنایی اداره شدن دانشگاه علامه طباطبایی گفت: همه دانشگاه ها بصورت هیئت امنایی اداره می شوند و دانشگاه علامه طباطبایی نیز به همین صورت اداره می شود که بودجه سالیانه و تمام قوانین و مقرراتی که در دانشگاه اجرا می شود همه به تصویب این هیئت امنا می رسد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص منابع دیگر درآمدزایی دانشگاه علامه به غیر از اخذ شهریه گفت: دانشگاه به غیر از دریافت شهریه، از طریق اجرای پروژه های پژوهشی برای دستگاه ها مختلف درآمد پژوهشی دارد که البته درگذشته در دانشگاه علامه کم بوده ولی در سال جاری این میزان را به 8 برابر افزایش دادیم ولی هنوز سهم اش در کل بودجه ما کم است.

نظر شما