شناسهٔ خبر: 26269 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آقای ترنر» نامزد دریافت 7جایزه حلقه منتقدان لندن شد

فیلم بیوگرافیکی «آقای ترنر» که داستانش درباره جی‌ام‌دبلیو ترنر نقاش بریتانیایی است توسط حلقه منتقدان فیلم لندن برای دریافت 7 جایزه نامزد شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ستاره این فیلم یعنی تیموتی اسپال در بخش جوایز بهترین بازیگر و بهترین بازیگر بریتانیایی در مقابل بندیکت کامبربچ برای نقش‌آفرینی‌اش در «بازی تقلید» قرار گرفته است. مایکل کیتون و ادوارد نورتون هم که هر 2 در فیلم کمدی سیاه «پرنده باز» حضور داشتند، برای بازی‌هایشان نامزد دریافت این جایزه شده‌اند.

این فیلم کمدی تیره در 6 بخش از جمله بخش جایزه بهترین فیلم نامزد دریافت جوایز شده است. داستان این فیلم درباره یک بازیگر نقش‌های ابرقهرمانی سابق است که حالا قصد دارد بازگشت خود را در برادوی داشته باشد. «پرنده باز» فیلم برتر در زمینه دریافت نامزدی جوایز گلدن گلوب نیز بود.

اما استون برای نقش‌آفرینی در فیلم الخاندرو گونزالس ایناریتو نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است. ادی ردمین و فلیسیتی جونز هم برای نقش‌هایشان در فیلم درام استیون هاوکینگ با عنوان «تئوری همه چیز» نامزد دریافت جوایزه هستند. ردمین نقش این فیزیک‌دان مشهور را بازی می‌کند و جونز نیز در نقش جین وایلد همسر او ظاهر می شود. فیلمنامه این فیلم بر اساس کتابی از خودش نوشته شده است.

فیلم «تئوری همه چیز» در کنار فیلم‌های «بازی تقلید»، درام «بچگی»، کمدی وس اندرسون یعنی «هتل بزرگ بوداپست» و فیلم علمی تخیلی «زیر پوست» با بازی اسکارلت جوهانسون نامزد دریافت 5 جایزه شده است. اسکارلت جوهانسون در فیلم «زیر پوست» که یک فیلم مستقل بریتانیایی است نقش یک قاتل زنجیره‌ای فضایی را بازی می‌کند و در کنار چهره‌های شناخته‌شده‌ای مانند ماریون کوتیار برنده جایزه اسکار، جولین مور و اسی دیویس نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شده است. جولین مور برای نقش‌آفرینی در 2 فیلم نامزد دریافت جوایز شده است. او در فیلم «هنوز آلیس» نقش زنی را بازی می‌کند که دچار عوارض اولیه آلزایمر است و همچنین در فیلم «نقشه ستاره‌ها» دیوید کروئنبرگ نیز حضور دارد.

فیلم «شب خیز» هم نامزد دریافت 4 جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد شده است. در این فیلم جیک جیلنهال نقش یک فیلمبردار آزاد را بازی می‌کند که با دوربین خود به دنبال آمبولانس‌ها می‌رود.

برندگان تمامی جوایز روز 18 ماه ژانویه در مراسم ویژه‌ای که در لندن برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند. 

نظر شما