شناسهٔ خبر: 26299 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بنیاد «روایت» در جشنواره فیلم فجر شرکت نمی‌کند

مدیرعامل بنیاد فرهنگی «روایت» اعلام کرد به احتمال زیاد انیمیشن شهید چمران و فیلم سینمایی «ملاقات در وین» برای شرکت در جشنواره فیلم فجر آماده نمی‌شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به اینکه آیا امسال اثری از بنیاد در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند یا خیر؟ اظهار کرد: تلاش داشتیم انیمیشن سینمایی «شهید چمران» را که در حال تولید است، به جشنواره برسانیم اما به خاطر سنگین بودن مرحله رندر، به احتمال زیاد فیلم به جشنواره نمی‌رسد.

وی افزود: اگر امکان حضور این انیمیشن وجود نداشته باشد، آثار رئال سینمایی از جمله «تا آمدن احمد» و یک فیلم کارگردان اولی هستند که از آنها حمایت کرده‌ایم اما خودمان تولیدی نداریم.

بازنویسی فیلمنامه «ملاقات در وین»

مدیرعامل بنیاد فرهنگی «روایت» ادامه داد: تلاش کردیم یکی دو تا از فیلمنامه‌هایمان را به مرحله ساخت برسانیم اما بازنویسی‌های مجدد به ما اجازه این کار را نمی‌دهد. به ویژه که کاری چون «ملاقات در وین» با موضوع داعش دارای لوکیشن‌های خارج از کشور است و بعید می‌دانم آماده شود.

جباری ابراز امیدواری کرد که در صورت غیبت آثار بنیاد فرهنگی «روایت» در جشنواره سی‌ و سوم، آثار این بنیاد موفق به شرکت در جشنواره سی‌ و چهارم شوند.

علاقمندی مدیران سازمان سینمایی به حضور جدی در حوزه مقاومت

وی در پاسخ به اینکه آیا پس از تغییر و تحولات بنیاد فارابی ممکن است وظیفه تولید برخی آثار فاخر به بنیاد «روایت» موکول شود، تصریح کرد: هنوز صحبت جدیدی با سازمان سینمایی نداشته‌ایم اما طبق هماهنگی‌های که از قبل با دکتر ایوبی داشتیم، او اظهار علاقه کرد در پروژه‌هایی که در حوزه مقاومت است حضور جدی داشته باشد. همچنین در جلسه‌ای که با آقای جعفری‌جلوه داشتیم، او هم علاقه خود به مشارکت جدی را ابراز کرد.

مدیرعامل بنیاد «روایت» در پایان گفت: نمی‌دانم بود یا نبود بنیاد فارابی چقدر در فعالیت‌های ما تأثیر داشته باشد. ما در هر صورت همکاری نزدیکی با عزیزان سازمان سینمایی برای تولید خواهیم داشت.

نظر شما