شناسهٔ خبر: 26315 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی: بودجه برسد جشنواره شعر فجر را برگزار می‌کنیم

مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی با بیان اینکه تصمیم برای فروش مجوز انتشارات عصر داستان ندارد اظهار داشت: در صورت تامین بودجه، جشنواره شعر فجر در هفته نخست اسفند ماه برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با اشاره به انتشار خبری مبتنی بر فروش امتیاز انتشارات عصر داستان اظهار داشت: ما تصمیمی برای واگذاری مجوز انتشارات نداریم اما بر اساس یک تصمیم راهبردی، عصر داستان قرار نیست دیگر کتاب منتشر کند. به عبارت دیگر تصمیم گرفتیم در عرصه نشر به دنبال کاهش تصدی‌گری پیش برویم.

وی ادامه داد: نویسندگانی که قراردادی بابت چاپ و یا تالیف کتاب به بنیاد داشته و دارند نیز قراردادشان با بنیاد است و نه با انتشارات عصر داستان. به طور طبیعی ما به تمام تعهدمان به این دوستان وفاداریم و مطالبق با آنچه در متن قرار داد ثبت شده عمل خواهیم کرد.

قزلی همچنین در مورد دو مجله «داستان» و «یکی بود، یکی نبود» نیز اظهار داشت: برنامه‌ای برای انتشار این دو مجله در دستور کار بنیاد قرار ندارد.

وی در ادامه درباره انتخاب معاون ادبیات و شعر در این بنیاد گفت: هنوز به نفرات مورد نظر خودم نرسیدم اما با این حال تمامی فعالیت‌های مرتبط با این دو بخش در حال انجام بوده و روی زمین نمانده است.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در مورد آخرین وضعیت جشنواره شعر فجر و جایزه ادبی پروین اعتصامی نیز گفت: اولویت اصلی و ابتدایی ما در سال جاری برگزاری جشنواره شعر فجر است که کارهای آن در دست اجراست ولی هنوز قابلیت تشریح رسانه‌ای ندارد. حتی کارهایی درباره رصد کتاب‌ برای داوری در این جشنواره در دست اجراست اما نکته اصلی انتخاب اعضای هیئت علمی است که هنوز نهایی نشده است.

قزلی در پایان تاکید کرد: اگر قرار به برگزاری جشنواره شعر فجر باشد ما در هفته اول اسفند ماه سال جاری آن را برگزار خواهیم کرد اما بالاخره برای اجرای این جشنواره بودجه نیز لازم است. اگر مساله‌ مالی مشکلی ایجاد نکند این جشنواره در هفته اول اسفند برگزار می‌شود.

نظر شما