شناسهٔ خبر: 26436 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درسگفتار"مسیـر تاریخـی دانش اصـول"برگزار می‌شود

درآمـدی بر ساختـار شنـاسی دانش اصـول در گـذار تـاریخ با تدریس حجت الاسـلام والمسلمین محمـد حسین عبدی؛ پژوهشـگر و مدرس سطـوح عالی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

فرهنگ امروز: درسگفتار"مسیـر تاریخـی دانش اصـول" به همت مؤسسه علمی فرهنگی اندیشه عصر گذار  و با حضورحجت الاسـلام والمسلمین محمـد حسین عبدی؛ پژوهشـگر و مدرس سطـوح عالی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

مسیر تاریخی دانش اصول مشحون از نکات تاریخی مفید برای اجتهاد امروز است که جز با بازخوانی تراث مهم اصولی در حیطه صورت شناسی و محتوا کاوی و هدف یابی این دانش، استنباط فقهی امکان پذیر به نحو عادی یا عالی نمی باشد.

«آشنایی با محورهای استنباط فقهی در افکار اصولیان»، «امکان سنجی تغییر ساختارها و ارائه ساختارهای متناسب با شرع و نقاط هدف اجتهاد معاصر»، «تحدید محل نزاع مباحث اصولی برای علاج نهایی»، «آموزش فقاهت نظام وار و روشمند»، «ظرفیت شناسی حوزه فقاهت برای قواعد اصول فقه راهبردی و ضرورت بازآفرینی آن ها در این مسیر»، «بررسی میزان تأثر علم اصول از دانش های پایه» و «فهم رابطه مند مسائل اصولی که توان تحلیل، کشف و نظریه پردازی در فقه را ارتقاء می دهد»، مرهون ساختارشناسی علم اصول است.

این مراسم پنج شنبه ها(سه هفته متوالی)؛ ۴ - ۱۱ - ۱۸ دیماه، ساعت ۱۵ الی ۱۷در  محل موسسه علمی فرهنگی اندیشه عصر گذار واقع در  قم، خیابان صفائیه، کوچه ۲۳ برگزار می شود.

جهت شرکت در درسگفتار و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۵۴۷۸۹۹ تماس حاصل نمایید.

نظر شما