شناسهٔ خبر: 26451 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی چاپ اعلام شد

احمد ابوالحسنی، عضو ستاد مرکزی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته، برنامه‌های روز افتتاحیه و بخش جنبی نمایشگاه را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ احمد ابوالحسنی، با اعلام زمان برگزاری آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی چاپ که شنبه 6 دی ماه جاری خواهد بود گفت: در مراسم افتتاحیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهند داشت. علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف تهران و جلیل غفاری رهبر،نماینده سه اتحادیه صنعت چاپ نیز در آیین افتتاحیه سخنرانی خواهند کرد.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان با بیان این‌که در مراسم افتتاحیه از پنج پیشکسوت عرصه چاپ تجلیل به عمل خواهد آمد افزود: محمد کلاری، فعال عرصه چاپ که از سال 53 وارد این عرصه شده است، اسکندر خمسه‌پور از بزرگان لیتوگرافی ایران و رئیس انجمن پیشکسوتان عرصه چاپ، حسین علی متین رضا، پدر صحافی ایران، ایرج علی نقی پیشکسوت صنعت چاپ و علیقلی حسنی اعظمی از بزرگان عرصه کارتون و مقوای ایران تجلیل خواهد شد.

وی افزود: همچنین به دلیل مشارکت و همکاری صمیمانه دانشکده جامع علمی کاربردی شماره 5 ،رشته چاپ و نشر در برپایی نمایشگاه امسال، قرار است از رئیس این دانشگاه نیز تجلیل شود.

ابوالحسنی اضافه کرد: در بعد از ظهر نخستین روز شروع به کار نمایشگاه،حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس  مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بازدید خواهند داشت.

به گفته این مقام مسئول، حداقل 3 سمینار با موضوعاتی نظیر «ایجاد انگیزش در دوره‌های کوتاه مدت و آموزش‌های مهارتی صنعت چاپ»  به صورت یک پنل آموزشی توسط استادانی چون «بیژن درویش»، «سیامک دری» و «مهدی شهریاری» ارائه می‌شود.

همچنین سمینار «سرمایه‌گذاری هدفمند در صنعت چاپ ایران» با حضور «محمودرضا برازش»، «سیدرضا کروبی» و «داریوش مطلبی» و سمینار «بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور» توسط یکی از کارشناسان برجسته سازمان تأمین اجتماعی، برای اهالی صنعت چاپ ارائه خواهد شد.

دو کارگاه آموزشی نیز با موضوع «ابزارهای کنترل کیفیت در صنعت چاپ» توسط «مانی نورایی» و «معرفی کیفیت و استاندارد در چاپ برای سفارش‌دهندگان، محصولات چاپی» توسط «مهدی ناظمی پناه» برای علاقه‌مندان برپا می‌شود.

در این دوره از نمایشگاه کلاس‌های آموزشی با موضوع مسایل مالیاتی و بیمه در صنعت چاپ برپا می‌شود.


مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته بندی از ساعت 10و 30 دقیقه صبح شنبه 6 دی ماه با حضور وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد و به مدت سه روز  آماده پذیرایی از مراجعان و علاقه‌مندان  این صنعت خواهد بود.

این رویداد فرهنگی- صنعتی به همت شرکت نمایشگاهی صنوف، اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، اتحادیه لیتوگرافان تهران و اتحادیه صحافان تهران برپا می‌شود.

نظر شما