شناسهٔ خبر: 26456 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیدار و گفت‌وگو با استاد سید عبدالله انوار در کتابفروشی آینده

سید عبدالله انوار صبح پنجشنبه ۴ دی‌ماه با دوستان و علاقه‌مندان خود در کتابفروشی آینده به گفت‌گو می‌نشیند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ پنجشنبه ۴ دی‌ماه کتابفروشی آینده میزبان استاد سید عبدالله انوار است. در این نشست نسخه‌پژوه پیشکسوت ایران با دوستان و علاقه‌مندان خود گفت‌وگو می‌کند.

نام استاد سید عبدالله انوار در ذهن هر اهل و فضل و اهل کتاب مترادف است با یک سری عناوینی که هر کدامش برای استادی کامل و شایسته است.

فهرست‌نگار نسخ خطی و استاد یگانه شناسایی نسخ خطی در طول حداقل پنج دهه و تا به امروز که یک مورد از کارهای وی از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۸ در ۱۰ مجلد منتشر شد که شامل معرفی ۳۰۸۲ نسخه فارسی و ۱۹۷۵ جلد نسخه عربی و چندین کتاب دیگر است.




در حوزه فرهنگ‌نویسی کافی است که به یک مورد اشاره کرد. سال‌های سال استاد سید عبدالله انوار با لغت‌نامه دهخدا و دکتر معین همکاری داشت و تمامی حرف «خ» و یک جلد از حرف «ک» را تدوین و تألیف کرد.

در حوزه تصحیح متون نیز به دلیل علاقه وافر وی به منطق و فلسفه کتاب «اساس الاقتباس» خواجه نصیرطوسی را با تعلیقات آن در دو جلد به‌صورت شایسته و نفیس از سوی نشر مرکز منتشر کرد. 

سید عبدالله انوار، پنجشنبه ۴ دی‌ماه  از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه در کتابفروشی آینده واقع در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه ، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲ حضور دارد.

نظر شما