شناسهٔ خبر: 26475 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم نامه همکاری بین مؤسسه حکمت و فلسفه با دانشگاه سنن کالیجاگای اندونزی

تفاهم نامه همکاری بین مؤسسه حکمت و فلسفه با دانشگاه سنن کالیجاگای اندونزی امضا شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران؛ آیان ماه سال جاری و در حاشیه سمینار بین المللی دین، فلسفه و علوم در دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا پایتخت اندونزی، یادداشت تفاهم همکاری بین مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در کشور اندونزی، کالج فلسفه اسلامی صدرا و دانشگاه سنن کالیجاگای شهر یوگیاکارتای اندونزی توسط رؤسای این مراکز، به منظور تقویت و توسعه فلسفه اسلامی به مدت پنج سال امضاء شد.
قرار است با امضای این تفاهم نامه، همکاری های حکمی و فلسفی  ایران و اندونزی، بیش از پیش گسترش یابد و گامی در جهت تسهیل امور تبادلات علمی بین دو طرف برداشته شود. همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسرو پناه از ایران در این سمینار با موضوع نقش حکمت در توسعه علوم به ارائه مقاله خود پرداختند.

گفتنی است یوگیاکارتا در بین سال‌های 1945 تا 1949 و در جریان شورش قومی اندونزی، به‌ عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شد. این شهر همچنین به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش و پرورش در اندونزی به‌شمار می‌رود و دانشگاه سنن کالیجاگای این شهر در سال های اخیر محل برگزاری همایش های مختلفی با موضوعات اسلامی بوده است.

متن تفاهم نامه را در اینجا مشاهده کنید.

 

 

نظر شما