شناسهٔ خبر: 26511 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سخت‌تر شدن ورود به دکتری تخصصی پژوهشی

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تغییر آیین نامه های ورودی برای دکتری تخصصی پژوهشی و انجام مصاحبه با پزشکان دانشمند خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر شاهین آخوندزاده افزود: به زودی نتایج تحصیل چهار ساله افرادی که برای دکتری تخصصی پژوهشی پذیرش شده اند استخراج می شود. این پروژه، پروژه خوبی بود اما معتقدم کیفیت در آن فدای کمیت شده است.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی ما در کشور توانایی پذیرش ۶۵۰ دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی نداشتند. در این میان ۴۰۰ نفر بسیار خوب هستند. حتی یک نفر به زودی از یک مرکز تحقیقاتی در تبریز در رشته نانوفناوری فارغ التحصیل شده است که ۲۶ مقاله ISI داشته است که نشان دهنده توانایی بالای وی است.

آخوندزاده یادآور شد: دستور العمل های پذیرش سخت تر شده اند تا بتوانیم آدم های نخبه و با توانایی بالا را بپذیریم . ضمن اینکه هر استادی هم نمی تواند دانشجوی دکتری پژوهشی داشته باشد و خود استاد هم باید از یک سطح مقالات ISI و ایندکس بالاتری نسبت به سایرین برخوردار باشد.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت تربیت پزشکان دانشمند گفت: برای این طرح تعداد یک هزار نفر ثبت نام کردند که در نهایت ۱۶ نفر مشخص شده اند که با این افراد مصاحبه انجام می شود.

وی افزود: پزشک دانشمند فرمت کار به خصوصی دارد که افراد در آن تخصص بالینی و Ph.D علوم پایه را به همراه هم می خوانند و حداقل ۷ سال به طول می انجامد.

آخوندزاده یادآور شد: افرادی که انتخاب می شوند باید توانایی خوبی داشته باشند چون کار بسیار سختی است. این افراد در واقع نسل آینده هیات علمی علوم پزشکی هستند.

نظر شما