شناسهٔ خبر: 26521 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خریداران، نقطه‌های «عباس اکبری» را روی هوا زدند

نمایشگاه مجسمه‌های «عباس اکبری» با عنوان «مرکب ایرانی در جست‌وجوی معنا» افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این نمایشگاه روز گذشته (جمعه، 5 دی‌ماه) در گالری «آن» گشایش یافت و همان روز بیشتر آثار این هنرمند به فروش رسیدند. اکبری پس از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف مجموعه جام‌جم و مجموعه در جست‌و‌جوی آرش، در جست‌وجوی صلح، مجسمه‌های متفاوتی را از سرامیک و آهن در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است. او این‌بار به‌سراغ خوشنویسی ایرانی با نگاهی مفهومی رفته است.

وی همچنین کاتولوگ 36 صفحه‌ای سیاه و سفیدی را هماهنگ با عنوان «مرکب ایرانی» برای این نمایشگاه ارائه کرده و در آن گفته است: مجموعه مرکب ایرانی بیش از آن‌که بر مبنای پیشینه رویکردهای فرمالیستی‌، مدرنیستی یا مفهوم‌گرایانه معاصر در کار با نوشتار باشد، براساس فهم من از ویژگی تاریخ و زمان در هنرهای سنتی ایرانی و کار با آن است.

او تأکید کرده است: ‌این عنوان اولین اثر این مجموعه است. این عنوان نوشته نشده، بلکه ساخته شده است. از همین رو معتقدم آنچه درپی این عنوان ساختم به‌رغم وجوه مشترک با آثار پیش از خود، منسجم‌تر و حکایت از مسیری متفاوت دارد.

1419666255855_17.JPG

اکبری همچنین افزوده است: من خوشنویس نیستم، پس خطوط این مجموعه را ننوشتم، بلکه آن‌ها را با آزادی طراحی کردم ... مرکب ایرانی و مجموعه مرکب ایرانی، سیاه است. سیاهی‌ای که به گمان من رنگین‌تر از سایر رنگ‌ها است.

 

نمایشگاه عباس اکبری

 

آثار این هنرمندان مورد استقبال مجموعه‌داران قرار گرفت و تقریبا بیشتر آن‌ها در همان نخستین ساعت‌ها پس از افتتاح نمایشگاه به‌فروش رفت. اکبری آذرماه امسال موفق به دریافت جایز‌ه‌ی «بهترین کاشی معمارانه» از پنجمین سه‌سالانه‌ی کاشی «الیت تایل» شد. این سه‌سالانه در جمهوری دومینیکن با حضور هنرمندانی از 112 کشور جهان برگزار شد و اکبری به‌عنوان هنرمند مهمان به این سه‌سالانه دعوت شده بود.

این هنرمند دکتری پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد، عضو هیئت علمی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان است و علاوه بر حضور در 15 نمایشگاه گروهی و چهار نمایشگاه انفرادی، در سال 84 یک نمایشگاه انفرادی نیز در دانشگاه پاریس برگزار کرد. نمایشگاه آثار عباس اکبری تا 17 دی‌ماه در گالری «آن» واقع در میدان ونک، خیابان سئول، شماره 44 برپا است.

 

نمایشگاه عباس اکبری

نمایشگاه عباس اکبری

نمایشگاه عباس اکبری

نظر شما