شناسهٔ خبر: 26525 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بورسیه‌های تحصیلی روی دست دولت هند مانده‌اند

سیاست‌های غلط در وزارت توسعه منابع انسانی، وزارت برنامه و بودجه و وزارت امور خارجه هند سبب خالی ماندن 40 درصد از ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ بنا بر گزارش شورای روابط فرهنگی هند (ICCR) از مجموع 3465 ظرفیت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی که از سوی دولت برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده در سال تحصیلی 2014-2013 میلادی، حدود 1361 بورسیه معادل 39 درصد همچنان بلااستفاده باقی مانده است. البته اعطای بورسیه‌ها در سال‌های تحصیلی گذشته نیز وضعیت بهتری نداشته زیرا در آن سال‌ها نیز بسیاری از ظرفیت‌ها خالی مانده بودند که این مسئله ناشی از سیاست‌های اشتباه این کشور در مناسبات خارجی است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد بسیاری از این بورسیه‌های تحصیلی که شامل تحصیلات رایگان در دانشگاه‌های مطرح هند به انضمام بلیت ایاب و ذهاب و اسکان رایگان می‌شود به کشورهای در حال توسعه در جنوب شرقی آسیا، افغانستان و کشورهای آفریقایی ارائه شده‌اند.

کارشناسان می‌گویند: سلسله مراتب اداری طولانی در سفارتخانه‌های هند در کشورهای دیگر، مراحل خسته‌کننده و عدم شفافیت، دانشجویان را از اقدام برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های هندی دلسرد می‌کند.

نظر شما