شناسهٔ خبر: 26527 - سرویس پرمخاطب
نسخه قابل چاپ

«عین‌الدوله» باز هم غافلگیر شد!

این‌بار کامیون‌های حمل بتون، دور تا دور «عین‌الدوله» و زمین کناری‌اش را محصور کردند تا با تمام شدن تعطیلات چند روزه‌ی آخر هفته، اهالی منطقه‌ میدان هروی را غافلگیر کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ به نظر می‌رسد ‌حکایت زمین کناری بنای تاریخی «عین‌الدوله» که روزی باغ این عمارت بوده، حالا مثل یک کلاف سر درگم شده که نمی‌توانند سرش را پیدا و آن را باز کنند. زمین کناری «عین‌الدوله» را شبیه قبری کرده‌اند،‌ برای روز مبادای این عمارت تاریخی و هر روز نه تنها پیگیری‌ها برای جلوگیری از ساخت‌وساز ناشناخته‌ی مقابل این عمارت منجر به عقب‌نشینی می‌شوند، بلکه اقداماتی‌که به دنبال اعتراض نسبت به تخریب باغ و ایجاد گودال در این زمین انجام می‌شد، حالا دارد دست به عصا انجام می‌شود و از سوی دیگر کارگران به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول کارند.

از دو روز گذشته با پارک ماشین‌های مخصوص حمل بتون در اطراف زمین گودبرداری شده در کنار عمارت «عین‌الدوله»، وحشت همسایه‌های این بنای تاریخی از اتفاقاتی که احتمال رخ‌دادن در این محدوده‌ی تاریخی دارد بیشتر شده است و کارگران هم به نظر در حال پی‌ریزی فوندانسیون ساختمان ناشناخته‌ کنار این بنای تاریخی هستند.

اما این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که براساس تصمیم محمدرضا دلاوری، رئیس شعبه‌ی 33 دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه‌ی 4349 در نهم آذرماه «هرچند صدور دستور موقت نشان نمی‌دهد که حق با کدام یک از طرفین پرونده بوده و در محاسبات شعبه به هیچ وجه منظور نمی‌شود، اما با توجه به مفاد دادخواست تقدیمی و مستندات پیوست آن نظر به اینکه فعل/ترک فعل- مشتکی عنه باعث ورود خسارت می‌شود و جبران آن غیرممکن خواهد بود، بنابراین شعبه با احراز ضرورت و فوریت موضوع با استناد به ماده 35 از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، دستور مو1419596251636_IMG_8249.JPGقت بر توقف اجرای پرونده مذکور در خصوص عملیات ساخت و ساز ناشی از پروانه مذکور صادر و اعلام می‌دارد. این دستور قطعی است.» اما در وضعیت کنونی مشخص نیست چرا و بر اساس کدام مصوبه، تصمیم و رأی، کارگران زمین کناری «عین‌الدوله» کار خود را ادامه‌می‌دهند ؟!

 

کارگران مشغول کار در زمین کناری عین‌الدوله

 

کارگران مشغول کار در زمین کناری عین‌الدوله

 

عمارت عین‌الدوله

نظر شما