شناسهٔ خبر: 26548 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا اکران فیلم خروج: خدایان و پادشاهان در مصر ممنوع شد؟

استودیوی سازنده فیلم 'خروج: خدایان و پادشاهان' وابسته به شرکت 'فوکس قرن بیستم' از اعلام دلیل ممنوعیت نمایش فیلم در مصر طفره رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ دولت مصر نمایش این فیلم ساخت هالیوود را که به داستان خروج یهودیان از مصر توسط حضرت موسی (ع) می پردازد ممنوع اعلام کرد. 

براساس این گزارش مصر پیش از این نمایش فیلم هایی را که شخصیت های مذهبی مذکور در کتاب مقدس در آنها به تصویر کشیده شده ممنوع کرده است . 

نمایش فیلم 'نوح' نیز که داستان زندگی حضرت نوح (ع) است در سال ۲۰۱۴ در بسیاری از کشورهای خاورمیانه ممنوع شد. در این فیلم حضرت نوح (ع) به نمایش درآمده که براساس قوانین اسلامی نمایش چهره پیامبران ممنوع است. 

فیلم 'خروج' را 'ریدلی اسکات' کارگردانی و 'کریسچن بیل' در آن نقش آفرینی کرده است و به داستان خروج یهودیان از مصر به رهبری حضرت موسی (ع) می پردازد. 

این فیلم که ۱۴۰ میلیون دلار هزینه ساخت آن شده و در طی دو هفته نمایش در جهان بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته است به سبب خطاهای تاریخی در فیلمنامه مورد انتقاد قرار گرفته و نقش اکثر شخصیت های اصلی فیلم نیز برعهده بازیگران سفیدپوست ا ست. 

گویا نمایش این فیلم در مراکش هم ممنوع اعلام شده است. 

ممنوعیت نمایش این فیلم درحالی صورت می گیرد که فیلم 'مصاحبه' داستان تخیلی ترور رهبر کره شمالی با مخالفت های شدید کره شمالی روبرو شده است و استودیوی سونی سازنده فیلم چندی پیش به سبب تهدیدهای اعلام شده از نمایش آن در سینماهای آمریکا جلوگیری کرده بود. 

نظر شما