شناسهٔ خبر: 26572 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمد معتمدی اپرای سعدی غریب‌پور را خواند

محمد معتمدی خواننده آواز ایرانی که پیش‌تر در دو اپرای عروسکی«مولوی» و «حافظ» با بهروز غریب‌پور همکاری کرده است از پایان یافتن ضبط موسیقی «اپرای سعدی» خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ضبط موسیقی این اثر در طول 3 ماه گذشته انجام گرفته و معتمدی در یک ماه اخیر بخش‌های مرتبط با سعدی را خوانده‌است. موسیقی این اثر نیز که تا دو هفته آینده میکس نهایی و تنظیم خود را پشت سر خواهد گذاشت از ساخته‌های امیر بهزاد است.

محمد معتمدی درباره شیوه آوازی خویش در این اثر گفت: خواندن نقش سعدی برایم تنها یک اجرای صرفا  آوازی نبود و سعی کرده‌ام که در هر اپیزود بر مبنای حالات عرفانی سعدی آواز بخوانم. در واقع تلاش کرده‌ام تا اندیشه های سعدی را بازی کنم.

وی درباره اهمیت نقش سعدی در این اپرا بیان کرد: علاقه‌مندم حرف دل سعدی را به بهترین نحو بیان کنم بنابراین حساسیت زیادی بر درستی لحن آوازم داشته ام و حتی پیشنهاد کردم تا همراهی آواز خود را با عروسک‌ها بررسی کنم. به همین جهت تا  قبل از اولین اجرا یعنی زمانی که نخستین تمرین‌های عروسکی  اپرای سعدی آغاز شد، برای رسیدن به بیان بهتر در تمرین نهایی حاضر می شوم و هم‌خوانی آواز را با نمایش عروسکی همراه با بهروز غریب‌پور بررسی می کنم تا در صورت نیاز بخش هایی را بازخوانی کنم.

اپرای عروسکی سعدی به کارگردانی بهروز غریب پور در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه خواهد رفت. این در حالی است که اسحاق انور و حسین علیشاپور دیگر خوانندگان این اپرای عروسکی خواهند بود.

نظر شما