شناسهٔ خبر: 26593 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اتوبوس های بدون سقف وارد تهران می‌شوند

مدیر اداره گردشگری شهرداری تهران گفت: سقف چهار دستگاه اتوبوس برداشته شده ولی چون با سرمای زمستان مواجه شدیم آنها را از ماه اردیبهشت سال آینده وارد چرخه تورهای گردشگری تهران می‌کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ مراسم افتتاح تورهای گردشگری با اتوبوس ویژه در برج میلاد برگزار شد. در این برنامه اباذر حسینی، مدیر اداره گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: قرار است که ۳۰۰ دستگاه POS در اختیار شهروندان برای تهیه بلیت‌های گردشگری و در مکان‌های پرتردد قرار گیرد. اما برای این کار باید استانداردهای اولیه را در نظر بگیریم.

وی همچنین درباره اقشار خاص، گفت: برای این گروه از افراد برنامه‌ریزی دیگر در نظر گرفته‌ایم و حتی تور گردشگری نیز برگزار شده است. هزینه‌هایی مانند تبلیغات، گرفتن مجوزها، زیرساخت‌ها و تهیه بروشور بر عهده شهرداری بوده است.

مدیر اداره گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: از بین آژانس‌هایی که درخواست داده بودند، آژانس گردشگر آفرینان پارس انتخاب شد. تجربه اتوبوس‌های گردشگری به عنوان خاطره‌ای جذاب، همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند.

وی افزود: تجربه گردش در هر با اتوبوس‌های ویژه همیشه در ذهن گردشگران می ماند و از آن به عنوان خاطره جذاب یاد می کنند. شهردار تهران تاکید دارند که این کار توسط بخش خصوصی انجام شود. و شهرداری زیرساختهای آن را انجام دهد.   

وی ادامه داد: یک راه این است که برای وارد کردن استانداردهای لازم زمان طولانی اختصاص دهیم و استانداردها را رعایت کنیم و کارمان را شروع کنیم و دیگر اینکه کارهایی که در حال انجام است را گسترش بدهیم و به سمت استانداردهای اروپایی برویم. با مشورت دوستان و مجموعه بخش خصوصی گزینه دوم را انتخاب کردیم.

حسینی تصریح کرد: سقف ۴ دستگاه اتوبوس برداشته شده است ولی چون با سرمای زمستان مواجه شدیم آنها را از ماه اردیبهشت سال آینده وارد چرخه می‌کنیم. همچنین در نوروز سال آینده ۴ اتوبوس به تورهای تهرانگردی اضافه می شود.

وی گفت: بخش خصوصی پیشنهادهای خوبی داده‌اند مثل اینکه با شرکت های اتوبوس سازی همکاری و اتوبوس‌هایی با بدنه شیشه‌ای برای این کار در نظر گرفته شود.

در ادامه این برنامه، احمدی مدیر گردشگری برج میلاد نیز گفت: اواخر سال ۹۰ تورهای تهرانگردی را با مقصد برج میلاد برگزار کردیم اکنون نیز این برج یکی از مقاصد است.

اولین تصادف اتوبوس گردشگری

پس از پایان این برنامه، برخی از  خبرنگاران حاضر در این نشست سوار اتوبوس گردشگری شدند و به موزه آبگینه رفتند. تنها تفاوت این اتوبوس گردشگری با بقیه اتوبوسهای شرکت واحد، داشتن اینترنت وایرلس است.

در میانه راه، مجریان تور اطلاعات جامعی را از تاریخ تهران و جاذبه هایش ارائه کردند اما در میانه راه آن هم در میدان هفت تیر، این اتوبوس اولین تصادف خود را با یک موتورسوار تجربه کرد.

در این تصادف آسیب چندانی به اتوبوس و موتورسوار وارد نشد و با وساطت مدیر آژانس متولی تورهای تهرانگردی ماجرا فیصله یافت.

فاصله بین برج میلاد و موزه آبگینه حدود یک ساعت و نیم طول کشید و رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی تهران در موزه آبگینه در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری وظیفه دارد که برای گردشگران این سامانه را اجرا کند و همانطور که می‌دانید این اتوبوس در میدان تجریش و امام‌خمینی ایستگاه ویژه‌ای دارد و ما در تهران حداقل به ۶۰ ایستگاه ویژه گردشگری نیاز داریم.

وی ادامه داد: کسانی که در حوزه گردشگری فعال باشند، باید کارکردهای مناسبی ارائه دهند، به گونه‌ای که هم‌اکنون تعداد اتوبوس‌هایی که به این موضوع اختصاص داده شده کم است و ما حداقل به ۱۰۰ اتوبوس در این مسیر نیاز داریم.

نظر شما