شناسهٔ خبر: 26595 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازدید شیعه شناس مقیم هلند از بنیاد دائرةالمعارف اسلامی

شیعه‌شناس عراقی مقیم هلند و سردبیر نشریه الموسم با دکتر غلامعلی حداد عادل مدیر عامل بنیاد دائره المعارف اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، محمدسعید الطریحی که به تهران سفر کرده است در جریان بازدید از بنیاد دایرةالمعارف اسلامی با دکتر غلامعلی حدادعادل مدیرعامل این بنیاد و متولی تالیف دانشنامه جهان اسلام دیدار و گفتگو کرد.

حدادعادل در این دیدار بر لزوم گسترش بازدیدهای شرق‌شناسان و شیعه‌شناسان از ذخایر علمی ایران از جمله جامعةالمصطفی در قم و مؤسسه پژوهش های آستان قدس رضوی در مشهد مقدس تأکید کرد و خواستار گسترش همکاری‌های علمی در حوزه دانشنامه‌نگاری و معرفی شیعیان در اروپا، از طریق بنیاد دایرةالمعارف اسلامی و دانشگاه لایدن هلند شد.

در پایان این دیدار، مجموعه تولیدات بنیاد دایرةالمعارف اسلامی از سوی مدیرعامل این بنیاد به محمدسعید الطریحی و همراهان وی اهدا شد.

بنياد دائرة المعارف اسلامي، نهادي است غير انتفاعي كه هدف اصلي آن تدوين و نشر دانشنامه جهان اسلام است. اين بنياد در سال 1362 در تهران تاسيس شد و در حوزه مطالعات جهان اسلام و ايران فعاليت خود را آغاز كرد و به تدريج به يكي از كانونهاي اصلي و معتبر دانشنامه نگاري در قلمرو جهان اسلام تبديل شد. تاکنون 18 جلد از دانشنامه جهان اسلام به همت این بنیاد منتشر شده است.

ریاست عالی بنیاد، رهبر معظم انقلاب و مدیرعامل آن دکتر غلامعلی حدادعادل است.

نظر شما