شناسهٔ خبر: 26599 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه

رییس شورای اسلامی شهرستان شهرضا گفت: باید اتاق فکری از نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای سازمان‌دهی و همکاری حوزه و دانشگاه در راستای رفع مسائل شهرستان شهرضا ایجاد شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ منصوره السادات صفوی در جلسه شورای اسلامی شهرستان که با هدف بررسی پتانسیل‌های حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در حل پایدار مسائل شهرستان برگزار شد، تاکید کرد: باید کرسی‌های آزاداندیشی با همکاری مشترک طلاب و دانشجویان در مساجد فعال شود تا منجر به آشنایی و دوستی بیشتر طلاب و دانشجویان شود.

 

وی افزود: پیشنهاد می‌شود مسئولان شهرستان از پتانسیل پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان خود بهره ببرند و مسئولان در سیاست‌گذاری و تصمیم گیری‌های خود از پژوهش در مرزهای دانش بهره ببرند.

 

رییس شورای اسلامی شهرستان شهرضا اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان قطب علمی جامعه شناسی استان اصفهان است، مسئولان می‌توانند مشکلات اجتماعی شهرستان به این دانشگاه عرضه کنند و دانشگاه نیزقسمتی از پژوهش‌های خود را به این امر اختصاص دهد و نتایج پژوهش‌ها را در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دهد تا حوزه علمیه نیز با تکمیل این پژوهش و تلفیق آن با آموزه‌های دینی آن را در اختیار سازمان های متولی قرار دهد و حوزه علمیه در کنار اصلاح اعتقادات مردم، به اصلاح رفتار اجتماعی مردم نیز اهتمام ورزد.

 

صفوی گفت: می‌توان از این ظرفیت عظیم فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، اصلاح سبک زندگی ایرانیان بهره برد و برای موضاعتی مانند دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی (اصلاح الگوی مصرف) بستر سازی کنند، لذا این اتاق فکر می‌تواند با توجه به مقتضیات و نیاز شهرستان به مسائل قابل طرح در این ایام را اولویت بندی کند و در اختیار مداحان و واعظان دین قرار دهند تا در اقدامی هماهنگ، فرهنگ سازی درستی انجام شود.

 

وی تصریح کرد: ضرورت دارد در راستای تحقق طرح مسجد محوری، اتاق فکری متشکل از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه و نخبگان دانشجویی و طلاب تشکیل شود و حضور کم رنگ جوانان و نوجوانان در مساجد شهر در قالب طرح‌های پژوهشی، بررسی شود، آن گاه نتایج حاصل از این پژوهش‌های مشترک طلاب و دانشجویان در اختیار متولیان امر و کمیسیون فرهنگی قرار گیرد.

 

رییس شورای اسلامی شهرستان شهرضا افزود: این اتاق فکر متشکل از نخبگان حوزوی و دانشگاهی می‌تواند برای ایام محرم و شب‌های قدر که خیل عظیمی از جوانان از همه اقشار مردم با سلیقه‌های مختلف زیر پرچم اباعبدالله جمع می‌شوند و آمادگی روحی مضاعفی برای تحول دارند، برنامه ریزی فرهنگی اولویت دار کنند.

 

صفوی با بیان اینکه امروز مدرسان خواهر حوزه علمیه جایگاه خوبی در محافل و نشست‌های پرجمعیت بانوان شهر دارند، گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند با استناد به معارف اسلامی و سبک زندگی اسلامی، مشاوران، روانشناسان و اساتید دانشگاه را در بحث آموزش دانشجویان و یا مشاوره‌های خانوادگی، یاری کنند.

نظر شما