شناسهٔ خبر: 26659 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از "بوک استور" در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سال 93 در بخش فناوری پنج طرح کلان را تعریف کرده ایم تا بتوانیم به موضوع «ارتباط دانشگاه و صنعت» برسیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، افشین زرقی در پانزدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی گفت: دانشگاه شهید بهشتی با ۵۸ هزار امتیاز توانسته رتبه دوم پژوهشی را کسب کند و نسبت به سال گذشته با ۲۱ درصد رشد دو هزار و ۹۰۰ مقاله را تولید کرده است.

وی عنوان کرد: ما در قسمت تولید علم ۷۰ هزار امتیاز پژوهشی را هدف گذاری کرده ایم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توانستیم در هشت ماه ۵۰۰ طرح دانشجویی را تصویب کنیم. تعداد مقالات دانشجویان در این دانشگاه رشد قابل توجهی در سال ۹۳ داشته است.

زرقی در ادامه اظهار داشت: البته در این میان ۵۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه مقالات ISI نداشته اند که مقاله به صورت شاخص باشد.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه توانمندسازی اعضای هیات علمی نیز فراخوان داده ایم، اظهار داشت: مجلات علمی دانشگاه نیز در جهت کیفی سازی هستند.

زرقی با اشاره به اینکه ما برای افزایش تحقیقات در دانشگاه تسهیلات حمایتی را تعریف کرده ایم، گفت: افزایش حق تشویق مقالات، کمک به مراکز تحقیقاتی و حمایت مالی از نشریات، اعطای گرنت به پژوهشگران جوان از تسهیلات ما در این معاونت به شمار می رود و این دانشگاه ۱۳۵ پژوهشگر جوان دارد که ۶۰ نفر از این تعداد گرنت را دریافت کرده اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه کتاب نویس ها با ما قهر هستند در ادامه افزود: ما تسهیلاتی را برای کتاب نویس ها در نظر داریم و آن را افزایش داده ایم البته باید کتاب ها هویت داشته باشند.

رونمایی از بوک استور در دانشگاه شهید بهشتی

وی عنوان کرد: در ۲۲ بهمن امسال از بوک استور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی می کنیم که تمام برند دانشگاه در خصوص نوشت افزار در این بوک استور عرضه می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: در بخش فناوری پنج طرح در سال ۹۳ تعریف کرده ایم و توانستیم شورای فناوری را تشکیل دهیم که امیدواریم خروجی این مسیر داغ شدن تنور ارتباط دانشگاه با صنعت باشد.

رونمایی از کلین روم دانشگاه علوم پزشکی

زرقی خاطرنشان کرد: امسال قصد داریم دو محصول را در کلین روم ۴۰۰ متری رونمایی کنیم. تاکنون این کلین روم پنج میلیارد بودجه را جذب کرده است.

وی در ادامه گفت: این محصولات دارویی در حوزه ژنتیک و مواردی از این دست هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ما به سمت طرح های خیلی کلان نرفته ایم افزود: تاکنون پنج طرح کلان را ترسیم کرده ایم و با چند مرکزی که پتانسیل اجرای این طرح ها را دارند وارد مذاکره شده ایم. همچنین توانستیم یک طرح کلان را با مرکز تحقیقات گوارش کلید بزنیم. در این طرح چهار دانشگاه درگیر هستند.

زرقی در ادامه خاطرنشان کرد: البته اگر ما بتوانیم دو طرح کلان را به نتیجه برسانیم به اهداف خود رسیده ایم.

وی اظهار داشت: امسال برای اولین بار پژوهشگران برتر را رصد کردیم که در این جشنواره معرفی خواهیم کرد.

نظر شما