شناسهٔ خبر: 26699 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پذیرش دانشجو در رشته دکتری هنر اسلامی از سر گرفته شد

رئیس کارگروه تخصصی هنر شورای تحول علوم انسانی از تصویب دکتری هنر اسلامی خبر داد و گفت: این رشته تصویب و برای ابلاغ ارسال شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل  از مهر؛  مجید سرسنگی با اشاره به بازنگری دروس هنر گفت: بحث بازنگری دروس هنر، بحثی جدی و مهم است. متاسفانه برخی دروس ما در حوزه هنر بسیارکهنه و قدیمی بوده و تناسبی با شرایط روز دانشگاه ما ندارند و به لحاظ فرهنگی این دروس متناسب با شرایط فرهنگی ما نیستند، درواقع از کشور های غربی الگو برداری شده اند و متاسفانه بومی سازی نشده و هویت فرهنگی ما دراین دروس مستتر نیست.

وی ادامه داد: کمیته هنر شورای تحول علوم انسانی یکی از وظایفش این است که دروس هنر را بازبینی کرده و در واقع نظرات خود را برای اصلاحیه هایی که باید در این دروس اجرا شود ارایه کند ، برخی دروس جدید که هم باید طراحی شود در شورای تحول بررسی می شود.

رئیس کارگروه تخصصی هنر شورای تحول علوم انسانی افزود: از حدود چند ماه گذشته که من مسئولیت این کمیته را برعهده گرفتم، متاسفانه حجم زیادی  از درخواست ها ارایه شده و به دلایل مختلف بررسی نشده بود بنابراین خوشبختانه توانستیم جلسات را مرتب برگزار کرده و تا انداره ای دروس را بررسی و بازبینی کنیم .

وی بابیان اینکه تا کنون چند نمونه از موارد اصلاح شده به شورای اصلی تحول ارسال شده افزود: یک از موارد مصوب شده ، " دکتری هنر اسلامی" است که خیلی مهم است. دکتری هنر اسلامی تنها یک دوره به مدت دو سال در دانشگاه های تربیت مدرس و دانشگاه هنر اسلامی تبریز ارایه شد که سپس برگزاری و ادامه دوره آن منوط به بازنگری آن در کمیته هنر شورای تحول علوم انسانی شد.

رئیس کارگروه تخصصی هنر شورای گسترش آموزش عالی افزود: کار بر روی دکترای هنر اسلامی بسیار کار سنگینی بود و خیلی از وقت کمیته هنر را به خود اختصاص داد اما خوشبختانه انجام شد .

وی افزود: متاسفانه دوستان برای خواندن درس هنر اسلامی به کشورهای غربی می رفتند که حیف بود ما در کشور خود در کشوری که انقلابش فرهنگی و اسلامی است دکتری هنر اسلامی نداشته باشیم خوشبختانه تصویب و برای ابلاغ ارسال شده است.

سرسنگی افزود: ما به ترتیب تقاضاهای دروس را بررسی می کنیم، خودمان نیز اولویت بندی می کنیم اگر درسی در کشور اولویت داشته باشد در دستور کار خود قرار می دهیم.

نظر شما