شناسهٔ خبر: 26755 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تولید فیلم‌های اول به بنیاد فارابی سپرده می‌شود

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره نحوه سپرده شدن فعالیت‌های مربوط به فیلم‌های اول به بنیاد فارابی توضیح داد و از آمادگی برای تولید انیمیشن سینمایی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره آخرین تغییرات این مرکز به ویژه درباره فیلم‌های اول که رییس سازمان سینمایی گفته بود مسئولیت آنها باید به بنیاد فارابی واگذار شود، اظهار کرد: از ابتدای سال 94 تولید فیلم‌های اول به بنیاد فارابی سپرده می‌شود و بنیاد فارابی متولی تولید مجموعه آثار داستانی در حوزه سینمای اکران و نمایش خانگی خواهد شد. سیاست سازمان سینمایی تمرکز تولیدات داستانی در بنیاد فارابی و تمرکز فیلم‌های مستند و انیمیشن در مرکز گسترش است.

وی افزود: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از این پس مسئولیت تولید مستند و انیمیشن را برعهده خواهد داشت. فیلم‌های داستانی و مجموعه تولیدات نمایشی سینمایی که در حوزه انجمن سینمای جوان است نیز مثل سابق در انجمن خواهد بود و فیلم‌های کوتاه حرفه‌ای هم در انجمن دنبال می‌شوند.

این مدیر سینمایی تأکید کرد: طبیعی است مجموعه‌ای از فیلم‌های اول که در تعهد تولیدمان بوده، مراحل ساخت خود را مطابق قرار قبلی ادامه می‌دهند. اکنون هفت فیلم در حال تولید هستند که از این میان تولید فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده به پایان رسیده است. از 6 فیلم دیگر هم، تولید پنج فیلم آغاز شده و دیگری نیز آماده تولید است. این آثار مطابق با بودجه‌ای است که در اختیار ما قرار داده شده است.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: طبیعتا ما کار دیگری را به واسطه اعتباری که تخصیص داده شده، بیشتر از این نمی‌توانیم دنبال کنیم. مابقی دوستان باید صبر کنند تا ابتدای سال 94 به بنیاد فارابی مراجعه کنند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به اینکه با این رویکرد جدید آیا بودجه مرکز گسترش کم خواهد شد، توضیح داد: ممکن است بودجه کم شود. طبیعی است. البته ما فعالیت‌های دیگری را دنبال می‌کنیم که آنها بودجه خودشان را می‌خواهند. احتمالا بتوانیم انیمیشن سینمایی‌‌مان را بسازیم زیرا فعالیت‌های مربوط به انیمیشن کوتاه، نیمه بلند و سینمایی در مرکز متمرکز است.

وی در پایان گفت: هنوز درباره بودجه صحبتی نکرده‌ایم. باید تعهدات ما مشخص شود تا بتوانیم درباره بودجه آن با سازمان سینمایی گپ و گفت داشته باشیم.

نظر شما