شناسهٔ خبر: 26758 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گفت و گوی ناصر فکوهی با جلال ستاری منتشر می‌شود

جلال ستاری از آخرین وضعیت آثارش برای انتشار خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ جلال ستاری گفت: هم اکنون در حال مطالعه گفت‌وگوی طولانی هستم که ناصر فکوهی با من انجام داده و قرار است در قالب یک کتاب منتشر شود. این پژوهشگر سرشناس گفت: این کتاب اکنون حروفچینی شده و قرار است در نشر مرکز منتشر شود.

ستاری ادامه داد: این گفت‌وگو، گفت‌وگوی مفصلی است که محور اصلی آن زندگی بنده است. از آغاز تا دوران بعد از انقلاب، بازگشت من از فرنگ و مشغول شدنم در وزارت فرهنگ و هنر و بعد از آن برکناری، تدریس در دانشگاه و ...

او همچنین گفت: بعضی از کتاب‌هایم هم در نشر مرکز تجدید چاپ شده‌اند. همچنین قرار است کتابی نیز از من در فرانسه منتشر شود.

ستاری ادامه داد: بعد از اینکه یک ناشر فرانسوی به یکی از کارهایم علاقه نشان داد، این اثر را ترجمه کردم و اکنون نیز در حال بررسی و ویرایش آن هستم.

ستاری گفت: نام این کتاب «گفت‌وگوی شهرزاد و شهریار» است و درباره هزار و یک شب و چگونگی پدید آمدن آن و علت قصه‌گویی شهرزاد است.

جلال ستاری (متولد 1310) از محققان بنام و اسطوره شناس ایرانی است که کتاب‌های بسیاری را در زمینه اسطوره، ادبیات نمایشی و ... منتشر کرده است که بسیاری از آنها در زمینه خاص خود مرجع و منبع به حساب می‌آیند.

«پرده‌های بازی» (مجموعه مقاله)، «جهان اسطوره‌شناسی»، «پژوهشی در عشقنامه هلوئیز و آبلار»، «هویت ملی و هویت فرهنگی ( مجموعه مقاله)»، «در قلمرو فرهنگ»، «پژوهش در ناگزیری مرگ گیل گمش» ، «شرق در ادبیات فرانسه»، «تئاتر و دین» و ... از آثار تالیفی-پژوهشی و ترجمه‌های اوست.

نظر شما