شناسهٔ خبر: 26771 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شیرکوند: تصمیمات دولت برای تبدیل آشوراده به قطب گردشگری اجرا می شود

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تصمیمات دولت برای بهره برداری از جزیره آشوراده به منظور گردشگری و تبدیل آن به قطب گردشگری بر اساس تمام قوانین و مقررات ذی ربط و ملاحظات زیست محیطی اتخاذ شده و با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ سعید شیرکوند با اعلام این خبر افزود: برخی منابع خبری در روز گذشته ادعا کردند که سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ای ، دستور توقف عملیات اجرایی طرح گردشگری آشوراده را صادر کرده است، اما باید گفت چنین نامه ای وجود خارجی ندارد.

وی یادآور شد: نامه ادعا شده نه به سازمان محیط زیست و نه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واصل شده است و معلوم نیست اصحاب رسانه و برخی افراد بر چه اساسی چنین ادعایی را مطرح کرده اند.

معاون سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: تصمیم در مورد استفاده از جزیره آشوراده پس از طی کردن تمامی فرآیند های قانونی آن توسط دولت محترم اتخاذ شده و طبیعی است که این تصمیمات قانونی توسط دولت باید به وسیله دستگاه های اجرایی مورد توجه و عمل قرار گیرد.

به گفته شیرکوند، آنچه در موردآشوراده مطرح می باشد استفاده از این جزیره به صورت گردشگری طبیعی خواهد بود که هنوز طرح تفصیلی و جامع آن تهیه نشده و طبیعی است که هیچ گونه فعالیتی در آشوراده آغاز نشود که متوقف شده باشد.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان حفاظت محیط زیست، تمامی فعالیت هایی که در این جزیره انجام خواهد شد بر اساس تایید هر دو سازمان و با رعایت ملاحظات زیست محیطی خواهد بود. 

شیرکوند تاکید کرد: جای تاسف است که برخی از اصحاب رسانه و افراد با مبنا قرار دادن برخی خبرهای خودساخته ،به انتشار تحلیل هایی اقدام می کنند که فاقد رعایت ملاحظات مدیریتی و کارشناسی است .

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در تاریخ 12 آذر ماه سالجاری در پایان سفر هیات دولت به استان گلستان در جمع خبرنگاران محلی اعلام کرده بود که پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی و با توافق مسوولان، جزیره آشوراده استان گلستان در دریای خزر با مراعات مسائل زیست محیطی به یک مرکز گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شده بود: در تبدیل آشوراده به مرکز گردشگری بخشی از این جزیره به صورت طبیعی باقی می ماند و بخش دیگر آن با انجام زیرساخت های لازم به منطقه گردشگری تبدیل خواهد شد.

روحانی با اشاره به اینکه این موضوع در نشست وی با روسای جمهوری قزاقستان و ترکمنستان در استان گلستان نیز مطرح شده است، تصریح کرد: موضوع تبدیل آشوراده به مرکز گردشگری از گذشته به دلیل مطرح شدن برخی مشکلات زیست محیطی با تاخیر مواجه شده است، اما امروز این تصمیم پس از انجام کار کارشناسی و بحث های مفصل اتخاذ شد.

نظر شما