شناسهٔ خبر: 26779 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر ارشاد: 12 درصد نشر کشور در قم صورت می گیرد

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:12 درصد از مجموع نشر کشور در شهر مقدس قم انجام می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، 'سید عباس صالحی ' چهارشنبه شب در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه در مجتمع ناشران استان قم ابراز داشت: قم در حقیقت پایگاه اصلی تولید کتاب های دینی است و کتابخانه ها و چاپخانه های این شهر مجموعه ای قابل توجه از کتاب های کشور را به خود اختصاص می دهند.

وی بیان داشت: طی ۹ ماهه سال جاری، پنج هزار و ۶۰۰ عنوان کتاب در استان قم به چاپ رسیده است که سه هزار و ۱۸۰ عنوان از این تعداد را کتاب های چاپ اول تشکیل می دهند.

وی از افزایش ۲۳ درصدی و تقویت روند تولید کتاب های دینی در کشور خبر داد و افزود: از فروردین تا پایان آذر سال گذشته شش هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب و در همین مدت در سال جاری ۹ هزار و ۳۰۰ عنوان کتاب در بخش های مختلف دینی در کشور به چاپ رسیده است.

صالحی گفت:ناشران فعال در حوزه کتاب های دینی باید تقدیرشوند و با بررسی های انجام شده هشت ناشر در حوزه کتاب های دینی در کشور بعنوان ناشر برتر شناخته شده اند.

وی انتشارات بوستان کتاب، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، سردار، انصار، جامعه مدرسین، کتاب اسلامیه، دلیل ما و بنیاد پژوهش های اسلامی را به ترتیب دارای جایگاه اول تا هشتم ناشران دینی در کشور عنوان کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت:در حوزه دینی باید به کتاب سازی توجه بیشتری داشته باشیم و در حالی که کتاب سازی قالب های بسیاری پیدا کرده است، افراد باید نسبت به این توطئه فرهنگی که مشکلات بسیاری را به وجود خواهد آورد حساس باشند.

چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه با حضور ۴۴ ناشر خارجی از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، اردن و مصر، ۱۵۰ ناشر داخلی و ۱۵ نمایندگی از ناشران داخلی و نمایش ۱۳ هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب تا ۲۰ دی ماه در مجتمع ناشران قم دایر است.

نظر شما