شناسهٔ خبر: 26797 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدير سابق شبکه يک سيما حلالیت طلبید

مهدي فرجي مدير سابق شبکه يک سيما گفت: واقعا آقاي پورمحمدي مثل مسابقه ملي افراد باتجربه را انتخاب کرده و در بين آنها آقاي احساني حلاوت و شيريني ديگري دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم؛ مراسم توديع مهدي فرجي مدير سابق شبکه يک با حضور محمد احساني مديرجديد اين شبکه، محمد طباطبايينژاد مديرمرکز گسترش سينماي مستند و تجربي، محمدرضا شريفي نيا، محمدرضا ورزي، کوروش سليماني، اميرنوري، حسام نواب صفوي، سروش صحت، اشکان خطيبي، مرضيه برومند، محمدرضا شهيديفر، جهانگير کوثري، الهام غفوري، محمود رضوي، علي لدني، اقبال واحدي، بهرنگ توفيقي، حبيب والينژاد، محمدکاظم کاظمي، اميرعلي دانايي، مژده لواساني، محمدحسين قاسمي، رحمان سيفي آزاد و جمع ديگري از هنرمندان در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.

 در ابتداي اين مراسم کليپي از سيروس مقدم پخش شد که در آن خطاب به مهدي فرجي گفت: جزيره هنگام در حال ضبط سريال «ميکائيل» هستيم و خيلي دلم ميخواست در مراسم شما شرکت کنم. در اين 5 سال پروژههايي توليد کرديم که نياز به يک مدير فرهيخته و عاقبت انديش داشت و ما در اين مدت توانستيم آثاري مثل «پايتخت»، «زيرهشت»، «ديوار» و «چک برگشتي» را توليد کنيم.

سروش صحت نيز دراين مراسم يادآور شد: تعدادي از مديران تلويزيون هستند که همه درباره آنها متفق هستند که رسانه را خوب ميشناسند و فرجي نيز يکي از آنهاست. ايشان هروقت در مصدر کاري قرار ميگرفتند، کار به بهترين شکل ادا ميشد و به شدت برنامه سازي و فيلمنامه را ميشناختند. من و پيمان صفايي يک فيلمنامه سخت به نام «چک برگشتي» داشتيم و راهنماييهاي آقاي فرجي خيلي زياد بود و لحظه به لحظه از ما حمايت ميکرد.

صحت افزود: دومين مسأله اين بود که ايشان پولها را به موقع ميدادند و ارتباط دوستانهاي با عوامل داشتند. وقتي اولين قسمت سريال پخش شد، ساعت 12 شب طي پيامي از من و همکارانم تشکر کرد و برايم بسيار جالب بود. يکي از بهترين سفرهاي من با ايشان بود.

 مهدي فرجي ضمن قدرداني از شبکه يک براي برگزاري اين مراسم گفت: امروز با وجود اصرار فراوان که خواستم مهماني کوچکي باشد و اصلا اول نميخواستم برگزار شود، اين مراسم برگزار شد و ظاهرا مدير نيستيم که حرفمان خوانده نميشود اما بسيار ممنونم. امروز ماشين از سمت شبکه مرا آورد و آقاي پورمحمدي اين بار کار نيک و شايستهاي کردند و لطف ايشان منجر به تشکيل اين جلسات شد. همچنين از آقاي احساني تشکر ميکنم و به نظر ميرسد انتصابهاي اخير معاونت سيما شايسته و خوب است و مديران ميدان ديده هستند.

 او ضمن بيان اينکه بايد سه عذر خواهي داشته باشم، توضيح داد: از مردم شريف ايران عذر ميخواهم چون شايسته کارهاي بهتر با کيفيت جذابتر هستند. مردم ايران فرهنگ دوست هستند و خيلي از اوقات روزشان را با تلويزيون ميگذرانند و متوسط تماشاي تلويزيون حدود 3 و نيم ساعت است و به همين دليل بايد خيلي وقت بگذاريم. وي افزود: از هنرمندان نيز عذرخواهي ميکنم چون ميخواستند امکانات بهتري داشته باشند و اين حق آنهاست و در اين بين سخت گيريها ومميزيهايي بوده اما خدا را شاهد ميگيرم که براي جذابيت آنتن بوده و لاغير. تلاش کردم نفسانيت را دخالت ندهم و اگر کم وکاستي ميبينند، عذر را بپذيرند.

فرجي بيان کرد: از مسئولاني همچون آقايان ضرغامي و لاريجاني و ميرباقري که اين مسئوليت را واگذار کردند، تشکر ميکنم. آقاي دارابي نيز خيلي لطف کردند و دستم در خيلي از کارها باز بود و از همه حلاليت ميطلبم چون حق مطلب ممکن بود بهتر ادا شود. در بين اسامي ياد شده از سريالها جاي سريال «زيرهشت» خالي بود.

مدير سابق شبکه يک با توجه به اظهارات سروش صحت درباره مسائل مالي گفت: طي دوسال اخير وضع مالي خيلي بد بود و شرمنده کارگردانان، تهيه کنندگان و بازيگران بوديم و متأسفانه در بودجه 94 مهرباني مشاهده نشد. اميدوارم درآمد تلويزيون با افزايش کيفيت برنامهها، بيشتر شود. دغدغه دوستان ما مالي است و اميدواريم بتوانيم از شرمندگي همه شما خارج شويم. بسيار از بابت اين برنامه تشکر ميکنم و اميدوارم در شادي شما شرکت کنيم.

نظر شما