شناسهٔ خبر: 26798 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیدار و گفت‌وگو با ژاله آموزگاردر کتابفروشی آینده

ژاله آموزگار، متخصص فرهنگ و زبان‌های باستانی صبح پنجشنبه 11 دی‌ماه با دوستان و علاقه‌مندان خود در کتابفروشی آینده به گفت‌وگو می‌نشیند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه کتابفروشی آینده میزبان دکتر ژاله آموزگار است. در این نشست زبان‌شناس و متخصص فرهنگ و زبان‌های باستانی با دوستان و علاقه‌مندان خود گفت‌وگو می‌کند.

ژاله آموزگار در سال ۱۳۱۸ در خوی زاده شد. او از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۴۹ به عنوان پژوهشگر در بنیاد فرهنگ ایران مشغول به انجام تحقیقات شد. از سال ۱۳۴۹ به عنوان استادیار در گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران تدریس کرد. از سال ۱۳۶۲ به عنوان دانشیار و از سال ۱۳۷۳ تا اکنون به عنوان استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران مشغول به تدریس و تحقیق است. او به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ترکی، پهلوی و اوستایی مسلط است.

«اسطوره زندگی زردشت»، «زبان پهلوی، ادبیات و دستور آن»، «تاریخ اساطیری ایران» و «یادگار زریران» از آثار تالیفی آموزگار است. «نمونه‌های نخستین انسان و نخستین شهریار در تاریخ افسانه‌ای ایرانیان»، «شناخت اساطیر ایران» و «ارداویراف‌نامه (ارداویرازنامه)» ترجمه‌های وی را تشکیل می‌دهند.

این گفت‌وگوی صمیمانه از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه در کتابفروشی آینده واقع در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه ، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲ حضور دارد.

نظر شما